ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عمر مفید لوازم خانگی مختلف چقدر است؟

خرید لوازم خانگی برای تمام خانواده‌ها مساله‌ای مهم و حیاتیست به شکلی که معمولا از قبل برای خرید آنها برنامه‌ریزی می‌شود تا بودجه کافی تهیه گردد. با توجه به این مساله یکی از معیارهای اساسی ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

خرید لوازم خانگی برای تمام خانواده‌ها مساله‌ای مهم و حیاتیست به شکلی که معمولا از قبل برای خرید آنها برنامه‌ریزی می‌شود تا بودجه کافی تهیه گردد. با توجه به این مساله یکی از معیارهای اساسی در خرید یا عدم خرید یک محصول اطلاع از عمر مفید لوازم خانگی است. به‌طور کلی لوازم خانگی مختلف، عمر متفاوتی دارند که با میزان و نحوه استفاده از وسیله نسبت مستقیم دارد.

به عنوان مثال ماشین لباسشویی، وسیله ای است که از تعداد قطعات بسیار زیادی تشکیل شده و نسبت به وسایلی همچون اتو یا سشوار پیچیدگی‌های بیشتری دارد. همین موضوع باعث می‌شود که طول عمر مفید آن نسبت به این وسایل کمتر باشد. البته دفعات استفاده از این وسیله، چند نفره بودن آن و … هم در این تصمیم‌گیری نقش مهمی دارند. اگر مایلید از عمر مفید لوازم خانگی باتوجه به شیوه استفاده و نگهداری آن مطلع شوید، توصیه می‌کنیم که حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

معیارهای مختلف اندازه‌گیری طول عمر مفید لوازم خانگی

طول عمر هر ابزاری به نحوه استفاده از آن بستگی دارد و لوازم خانگی هم از این قضیه مستثنی نیست. در کنار نحوه استفاده موارد دیگری مثل تعداد اعضای خانواده، نحوه نگهداری از ابزار و نوع وسیله هم در تعیین طول عمر مفید لوازم خانگی نقش دارند. در ادامه این موارد را برای انواع مختلف لوازم خانگی مرور کرده‌ایم.

ماشین لباسشویی‌ها، وسایلی پرکار با طول عمر مفید بالا

ماشین لباسشویی‌های درب بالا و درب جلو رایج‌ترین نوع این دستگاه‌ها هستند که حدوداً ۱۰ تا ۱۳ سال مفید دارند. باتوجه به این که ماشین لباسشویی شما درب بالا یا در از جلو باشد، مقدار طول عمر مفید آن متفاوت است! طبق بررسی‌ها طول عمر مفید ماشین لباسشویی‌های درب بالا از مدل‌‌های درب جلو بیشتر است. در این زمینه البته رعایت نکات نگهداری و عدم استفاده نامتعارف از دستگاه، باعث می‌شود که دستگاه سالم‌تر و کارآمدتری داشته باشید.

یخچال و فریزر، وسیله ای جدایی ناپذیر آشپزخانه‌ها

یخچال‌ها و فریزرها جزو پرکاربردترین وسایل آشپزخانه هستند که عمر مفید آن‌ها هم در حدود همان ۱۰ تا ۱۳ است. شما می‌توانید طول عمر مفید این دستگا‌ها را با تمیز کردن گرد و غبار در سیم پیچ‌های کندانسور یخچال و … افزایش دهید. در نظر داشته باشید که اگر مدل دستگاه شما قدیمی باشد، احتمال این وجود دارد که سیم پیچ‌های دستگاه در پشت یخچال داخل محفظه خاصی قرار گرفته باشد. برای این کار ابزارهای مخصوصی مانند برس سیم پیچ هم وجود دارد که کار شما را آسان‌تر می‌کند.

ماشین ظرفشویی، وسیله ای پرکاربرد برای زوج‌های شاغل

استفاده از وسایلی مانند ماشین ظرفشویی می‌تواند در کاهش دغدغه زوج‌های شاغل تأثیر زیادی بگذارد. عمر مفید این دستگاه هم چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۳ سال است. جالب است بدانید که شما با استفاده منظم و روزانه از این دستگاه، می‌توانید از خشک شدن واشر، شلنگ و دیگر قطعات پلاستیکی آن جلوگیری کرده و دستگاه کارآمدتری داشته باشید. البته مدنظر داشته باشید که اگر از دستگاه خود به مدت طولانی استفاده کنید، احتمالاً درون محفظه آن کپک و سفیدک مشاهده خواهید کرد.

هود آشپزخانه، وسیله ای برای تهویه هوا

هود آشپزخانه از جمله وسایلی است که در مواقع خاص می‌تواند کاربردهای زیادی داشته باشد. طول عمر مفید این دستگاه چیزی در حدود ۱۵ سال است اما اگر فیلترهای هواکش آن را هر چند وقت یکبار به صورت منظم تمیز کنید، این مدت بیشتر هم خواهد شدد.  بهتر است برای افزایش مدت زمان طول عمر مفید این دستگاه به صورت سالیانه، فیلترهای آن را تعویض کنید.

اجاق گاز، یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی

همه ما برای درست کردن غذا و پخت و پز به اجاق گاز احتیاج داریم. این محصول می‌تواند تا حدود ۱۸ سال عمر کند. در صورتی که با استفاده از سیمی نازک یا سنجاق به صورت منظم پورت‌ها و مخرج‌های شعله اجاق گاز را تمیز کنید، مانع از کیپ شدن و ایجاد مشکل در دستگاه می‌شوید که می‌تواند طول عمر آنرا هم بیشتر کند.

خرید از کدام برند لوازم خانگی کیفیت و طول عمر را تضمین می‌کند؟

خرید لوازم خانگی با توجه به قیمت‌های کنونی بازار باید با تحقیق و بررسی کامل انجام شود تا از هزینه پرداختی بیشترین بهره را ببرید. طبیعی است که حین مراجعه به فروشگاه‌های لوازم خانگی فروشنده برندهای مختلفی را به شما معرفی می‌کند اما بهتر است ابتدا سراغ برندهایی مثل ال‌جی، سامسونگ یا اسنوا بروید که با برخوردار بودن از اسمارت فکتوری، آزمایشگاه مجهز تست لوازم خانگی و تکیه بر فناوری‌‌های مدرن کیفیت محصولات را تضمین می‌کنند. آیا تا کنون تجربه خرید لوازم خانگی از این برندها و به ویژه اسنوا به عنوان شرکتی ایرانی را داشته‌اید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • -mohsencc
    -mohsencc | ۲۴ مهر ۱۳۹۹

    قربونت برم تا جایی سونی و پاناسونیک هستند آخه چرا بریم اسنوا بخریم؟؟ ولی الان که متاسفانه برای خیلی از شرکتهای خیلی نامعتبر و بیکیفت خیلی خوب شده و با گران شدن دلار دارن هرآشغالی رو با قیمت برندهای معروف میدن دست مردوم بیچاره.....

  • nexaen
    nexaen | ۲۴ مهر ۱۳۹۹

    "لوازم" اسم جمع است. بهتر بود در عنوان به جای "هر لوازم خانگی" از "هر وسیله ی خانگی" استفاده میشد و یا "هر یک از لوازم خانگی". بعد از "هر" نام بصورت تک باید استفاده شود، نه نام جمع بسته شده.

مطالب پیشنهادی