ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل سرویس میت را به عینک‌های هوشمند آورد؛ مشاهده محیط از دریچه چشم دیگران

گوگل با اضافه کردن سرویس «Google Meet» به نسخه «Enterprise Edition» گوگل گلس، به صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا از راه دور و از دریچه چشمان کارمندان خود، دستگاه‌های خط تولید و فرآیندهای کاری را ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

گوگل با اضافه کردن سرویس «Google Meet» به نسخه «Enterprise Edition» گوگل گلس، به صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا از راه دور و از دریچه چشمان کارمندان خود، دستگاه‌های خط تولید و فرآیندهای کاری را مشاهده کرده و در صورت نیاز به رفع مشکلات احتمالی بپردازند.

در شرایط همه‌گیری کرونا که بسیاری از کارها به صورت دورکاری پیش می‌رود، امکان مشاهده دستگاه‌های خط تولید و بررسی برخی امور از راه دور گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. تصور کنید صاحب کسب و کاری هستید و نیروی کار در خط تولید و کنار دستگاه‌های تولیدی مشغول فعالیت است و با مشکلی روبه‌رو می‌شود و می‌خواهد برای رفع مشکل از شما کمک بگیرد.

گوگل گلس با اضافه کردن گوگل میت به شما اجازه می‌دهد تا از راه دور و از دریچه چشمان پرسنل خود، خط تولید و دستگاه مربوطه را ببینید. همزمان امکان چت صوتی هم فراهم شده است.

ایده‌ای که گوگل به نسخه «Enterprise Edition» گوگل گلس اضافه کرده، خلاقیت جدیدی نیست و مایکروسافت در هدست‌های هولولنز از قبل این موضوع را اجرایی سازی کرده است. پیشتر امکان تماس تصویری و صوتی از طریق اپلیکیشن اسکایپ نیز برای کاربران فراهم بود.

در حال حاضر کابران هولولنز می‌توانند به جای استفاده از اپلیکیشن اسکایپ، از طریق برنامه جدیدتر «Dynamics 365 Remote Assist» و با پرداخت هزینه اشتراک ماهیانه 20 تا 65 دلار چنین دسترسی ارتباطی را در اختیار داشته باشند.

گوگل در پست منتشرشده در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرده که قابلیت جدید اضافه شدن گوگل میت به گوگل گلس، تنها در اختیار کاربران «Google Workspace» (‌جی‌سوئیت قدیم) قرار می‌گیرد. با وجودی که فروش گوگل گلس اینترپرایز 2 از ماه فوریه آغاز شده ولی کاربران می‌توانند نسخه بتا امکان جدید را دریافت کنند.

بی‌شک در شرایطی که کرونا باعث شده بسیاری از کارمندان و کارفرمایان به صورت دورکاری با یکدیگر درارتباط باشند، چنین قابلیت‌هایی می‌تواند بسیار کارساز باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی