طراحی دوربین میرورلس «X-S10» تا حدودی از روند رایج «فوجی فیلم» فاصله گرفته و به ارائه قابلیت‌هایی مثل نمایشگر چرخان، لرزشگیر داخلی و ورودی میکروفون به دنبال جلب نظر ویدیو بلاگرها یا همان ولاگرها است.

X-S10 از سنسور ۲۶ مگاپیکسلی X-Trans بهره برده و امکان فیلمبرداری 4K با نرخ ۳۰ فریم، 1080p با نرخ ۲۴۰ فریم یا عکاسی پیاپی با نرخ ۲۰ فریم در ثانیه را به شما می‌دهد. منظره یاب الکترونیکی با وضوح ۲.۳۶ میلیون از مدل‌های گرانتر مثل X-T30 به این دوربین ارث رسید اما می‌توان آنرا بر اساس اولویت‌هایی مثل عکاسی در محیط‌های کم نور، با رزولوشون بالا یا نرخ فریم بالا تنظیم کرد. قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه نمایشگر دوربین هم امکان ثبت تصاویر سلفی یا عکاسی خیابانی در زوایای خاص را از همیشه آسانتر می‌سازد.

فوجی فیلم دوربین X-S10 را به سیستم لرزشگیر پنج محوره و همچنین لرزشگیر دیجیتالی مجهز کرده که به خوبی حرکات ناخواسته را از فیلم‌ها حذف می‌کنند. سازنده مدعی است این دوربین در شرایط نوری نا مطلوب EV -7 تنها در ۰.۰۲ ثانیه قادر به فوکوس است و در مجموع از ۲.۱۶ میلیون پیکسل تشخیص فاز، قابلیت ردیابی سوژه و تشخیص فوکوس خودکار چشم و چهره بهره می‌برد.

یکی از نکات منفی دوربین پشتیبانی از تنها یک اسلات برای کارت‌های UHS-I است که نرخ فریم در عکاسی پیاپی را محدود کرده. باتری دستگاه نیز با یکبار شارژ امکان ثبت ۲۳۵ شات را به شما خواهد داد. از ویژگی‌های دیگر دوربین X-S10 باید به ورودی میکروفون ۳.۵ میلی‌متری، پورت USB-C برای شارژ یا انتقال داده و پورت Micro HDMI اشاره کرد.

این دوربین از ماه آینده و با قیمت ۱۰۰۰ دلار عرضه می‌شود اما با پرداخت ۴۰۰ دلار بیشتر می‌توانید کیت لنز واید XF 18-55mm با اپرچر f/2.8-4 را نیز دریافت کنید. فوجی فیلم همچنین لنز فوق عریض جدید XF 10-24mmF4 را هم معرفی کرده که از ماه آینده با قیمت ۱۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد.