۱۰ مقصد گردشگری منتخب سال ۲۰۲۰ از نگاه Lonely Planet

۱۰ مقصد گردشگری منتخب سال ۲۰۲۰ از نگاه Lonely Planet

در بیش از ۹ ماه اخیر بسیاری از مردم در سراسر جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا مجبور شدند در برنامه های سفر خود تجدید نظر کنند. با این وجود موسسه Lonely Planet مانند همیشه بهترین مقاصد گردشگری سال ۲۰۲۰ را اعلام کرده که ۵۰۰ تجربی گردشگری برتر جهان را در آن فهرست کرده است. این فهرست که توسط تیمی از کارشناسان این موسسه تهیه شده شامل مقاصدی است که در فهرست اجباری علاقمندان به گردشگری قرار دارد، از جزایر گالاپاگوس تا سفر به برزیل و آرژانتین برای تماشای آبشار ایگوازو. بهترین مقاصد گردشگری سال ۲۰۲۰ به توصیه این سازمان صاحب نظر در زمینه گردشگری به شرح زیر هستند:

بهترین جاذبه های گردشگری سال 2020

۱۰- مسیر کوهنوردی آناپورنا، نپال

مسیر هیجان انگیز آناپورنا (Annapurna Circuit) که به همه کوهنوردان توصیه می شود، در کشور نپال واقع است که از کنار مزارع برنج، چمنزارها و چراگاه ها و کوهستان برفی تورونگ لا می گذرد. بخشی از این مسیر در کوهستان های مرتفع و همچنین رودخانه حیرت انگیز تیلیچو می گذرد که آن را به گزینه مطلوب دوستداران هیجان تبدیل می کند. به باور Lonely Planet، این جاذبه گردشگری تمامی مزایای یک مسیر کوهنوردی و پیاده روی را دارد.

بهترین جاذبه های گردشگری سال 2020

۹- فلات نمکی سالا دِ اویونی، بولیوی

دیدار از فلات نمکی سال دِ اویونی (Salar de Uyuni) که بزرگ ترین در نوع خود در جهان به شمار می آید، شبیه راه رفتن در میان ابرهاست. بعد از بارش باران، جریان آب روی سطح نمکی دریاچه یک تصویر شیشه ای و درخشان ایجاد می کند که باعث می شود دریاچه به آینه ای تبدیل شود که آسمان بالای سر خود را منعکس می کند. سالا دِ اویونی همچنین در زمان خشک بودن نیز بسیار زیباست و سطح آن با الگوهای هندسی زیبا ترک بر می دارد. همچنین در موقع خشک بودن می توان از دو جزیره دریاچه ای آن نیز دیدن کرد.

بهترین جاذبه های گردشگری سال 2020

۸- معابد آنگکور، کامبوج

منظره زیبای آنگکور (Angkor) که شامل یک رشته معبد زیبای در حال نابودی در محاصره جنگلی انبوه است در رتبه هشتم بهترین مقاصد گردشگری سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است. بهترین جاذبه گردشگری کامبوج که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد بسیار زیباست.  آنگکور وات (Angkor Wat) که مشهورترین مجموعه معبد این کشور به شمار می آید به شکل کوه مورو، خانه خدایان هندو، طراحی شده و Lonely Planet آن را «نمادی از خلاقیت انسانی» نامیده است.

بهترین جاذبه های گردشگری سال 2020

۷- آبشارهای ایگوازو، آرژانتین-برزیل

آبشارهای ریو ایگوازو (Río Iguazú) شبکه ای افقی و پلکانی از آبشارها هستند که بین آرژانتین و برزیل واقع شده اند. تماشای لیز خوردن آب روی یک سازه پلکانی تجربه ای فراموش نشدنی است که یکی از بزرگ ترین ها در نوع خود به شمار می آید. مجموعه آبشار ایگوازو در واقع از ۲۷۵ آبشار تشکیل شده که بزرگ ترین آن ها با نام «حلقوم شیطان» (Devil’s Throat) بیش از ۸۰ متر عمق دارد.

بهترین جاذبه های گردشگری سال 2020

۶- دریاچه بلِد، اسلوونی

دریاچه بسیار زیبای بلِد (Lake Bled) خانه یک کلیسای سفید و کوچک است که در جزیره پوشیده از درخت وسط دریاچه واقع شده و با آب های نیلگون محاصره شده که ترکیبی بسیار خیره کننده را با کوهستان های آلپ در پشت خود تشکیل داده است. در روزگاران قدیم، زائران برای اجرای مناسک مذهبی به این کلیسا سفر کرده اما در قرن نوزدهم به محل استراحت خاندان سلطنتی تبدیل شد.

بهترین جاذبه های گردشگری سال 2020

۵- پارک ملی یلواستون، ایالات متحده

پارک ملی یلواستون (Yellowstone) جاذبه ای گردشگری است که به راحتی نمی توان آن را فراموش کرد، پارکی ملی که بزرگ ترین منطقه زمین گرمایی در کره زمین است. این پارک بیش از ۵۰۰ چشمه آب گرم فعال از جمله چشمه مشهور Old Faithful را در خود جای داده و برخی از زیباترین گونه های حیات وحش جهان مانند میش شاخ دار، خرس گریزلی و گرگ در آن زندگی می کنند. چشمه آب گرم Grand Prismatic نیز یکی دیگر از جاذبه های دیدنی این پارک است که بزرگ ترین در نوع خود در ایالات متحده به شمار می آید.

بهترین جاذبه های گردشگری سال 2020

۴- دلتای اوکاوانگو، بوتسوانا

هر سال رودخانه اوکاوانگو (Okavango River) توسط سیلاب هایی که از کوهستان ای آنگولا می آیند در نوردیده می شود. دلتای اوکاوانگو یک زیستگاه بسیار مهم حیات وحش آفریقاست و از فیل های باعظمت گرفته تا خزندگان ترسناک در آن یافت می شود. اوکاوانگو بهترین و زیباترین تجربه سافاری در آفریقا به شمار می آید.

بهترین جاذبه های گردشگری سال 2020

۳- پارک ملی اولورو-کاتا تیوتا، استرالیا

دیدار از سنگ های آهکی یک تکه اولورو-کاتا تیوتا (Uluru-Kata Tjuta) یک تجربه فراموش نشدنی است. این سنگ های آهکی که رنگی برنزی برنجی دارند و در نتیجه تابش خورشید می درخشند توسط ساکنان اصلی خود، مردمان آنانگو، مقدس انگاشته می شود، آن ها بر این باورند که این منطقه منزلگاه روح نیاکان آن هاست.

بهترین جاذبه های گردشگری سال 2020

۲- جزایر گالاپاگوس، اکوادور

جزایر گالاپاگوس (Galápagos) که مقصد رویایی دوستداران طبیعت و اکوتوریسم به شمار می آیند خانه برخی از زیباترین و رنگی ترین مخلوقات خداوند است، از ایگواناهای زیبا، لاک پشت های غول پیکر باستانی، پنگوئن های شیرجه زن و سیل های شاداب. صخره های آتشفشانی، آب های نیلگون و اکوسیستم بسیار متنوع از دلایل قرار گرفتن این مقصد گردشگری در فهرست امسال Lonely Planet است.

بهترین جاذبه های گردشگری سال 2020

۱- پترا، اردن

پترا، شهر متروکه اردن که روزگاری کاملا فراموش شده و اروپاییان بیش از ۱۰۰۰ سال فراموش شده بود، بهترین گزینه برای کسانی است که می خواهند از یک جاذبه گردشگری متفاوت دیدن کنند. مردم نبطی از قرن چهارم قبل از میلاد مسیح تا قرن اول پس از میلاد مسیح در این شهر زندگی می کردند و اکنون این شهر سنگ آهکی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: بهترین تجربه های گردشگری در سال ۲۰۲۰ به انتخاب Tripadvisor

منبع: cnn
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود