ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فراری مونزا SP1 با تیونینگ اختصاصی نوویتک؛ معجونی از رویا

آخرین پروژه تیونر پر آوازه ایتالیایی بر روی یکی از خاص‌ترین محصولات اخیر شرکت فراری یعنی فراری مونزا SP1 پیاده سازی شده که این محصول خاص و تولید محدود را به سطح جدیدی از نظر ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

آخرین پروژه تیونر پر آوازه ایتالیایی بر روی یکی از خاص‌ترین محصولات اخیر شرکت فراری یعنی فراری مونزا SP1 پیاده سازی شده که این محصول خاص و تولید محدود را به سطح جدیدی از نظر فنی و ظاهری رسانده است.

این ارتقای ظاهری و فنی بر روی مدل دو سرنشینه یعنی مونزا SP2 صورت گرفته و مهم ترین تغییر در بخش ظاهری آن استفاده از رینگ های 21 و 22 اینچی به ترتیب در چرخ‌های جلو و عقب ساخت شرکت ووسن است. برای ارتقای بیشتر خودرو از نظر ظاهری نیز نوویتک از کمک فنر اختصاصی خود استفاده کرده و ارتفا خودرو را به میزان 35 میلی‌متر کاهش داده است.

در نتیجه این تغییرات نمای جانبی مونزا SP1 به نسبت مدل استاندارد جلوه بهتر و گیراتری دارد و دیگر خبری از فضای خالی بین بدنه و لاستیک مشاهده نیست.

در بخش فنی هم شاهد استفاده از سیستم اگزوز اختصاصی نوویتک هستیم که امکان باز و بسته کردن دریچه‌های اگزوز برای افزایش و کاهش صدای خروجی آن را به راننده می‌دهد. این سیستم اگزوز از اینکونل ساخته شده که به طور گسترده در خودروهای فرمول یک و همینطور صنایع هوایی کاربرد دارد.

با وجود این که SP1 به قوی ترین موتور V12 شهری شرکت فراری مجهز شده است اما نوویتک با ارتقای حداکثر قدرت این موتور 6.5 لیتری در حدود 833 اسب بخار نیرو و 780 نیوتن متر گشتاور را از دل آن بیرون کشیده است.

در نتیجه این افزایش قدرت مونزا SP1 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 2.8 ثانیه زمان احتیاج دارد. این خودروی دلربا در سرعت 300 کیلومتر بر ساعت نیز به حداکثر سرعت خود می‌رسد.

تیونینگ

از آنجا که مونزا SP1 و SP2 هر دو جز محصولات بسیار خاص شرکت فراری هستند و تولید محدودی دارند به نظر نمی‌رسد که مالکان زیادی دست به تغییر در مشخصات خودروی میلیون دلاری خود بزنند.

چراکه اعمال تغییرات و تیونینگ خودرو به احتمال زیاد باعث کاهش ارزش آن در دراز مدت خواهد شد. با این وجود نمی‌توان از شجاعت نوویتک برای ارتقا این محصول خاص نیز خرده گرفت. این تیونر توانسته با تغییرات به نسبت کوچک اما موثر عملکرد خودرو را حداقل یک پله ارتقا دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی