ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی سونی اکسپریا 5 II پرده از رازهای گیمینگ آن برمی‌دارد [تماشا کنید]

کالبدشکافی سونی «اکسپریا 5 II» نشان می‌دهد که مهندسان ژاپنی با چه مهارتی قطعات مختلف را در بدنه‌ای کوچک کنار هم جای داده‌اند. سونی ماه گذشته از اکسپریا 5 II به عنوان جدیدترین محصول خود رونمایی کرد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

کالبدشکافی سونی «اکسپریا 5 II» نشان می‌دهد که مهندسان ژاپنی با چه مهارتی قطعات مختلف را در بدنه‌ای کوچک کنار هم جای داده‌اند.

سونی ماه گذشته از اکسپریا 5 II به عنوان جدیدترین محصول خود رونمایی کرد که طراحی چشم نواز، سخت افزار قدرتمند و برخی قابلیت‌های دیگر را در کنار هم دارد. این موبایل به نمایشگر ۶.۱ اینچی با نسبت تصویر ۲۱ به ۹ و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز مجهز شده است. پردازش داده‌ها توسط چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ صورت می‌گیرد اما جالبترین بخش این موبایل به قابلیت‌های گیمینگ آن برمی‌گردد.

همانطور که در ویدیو  کانال یوتیوبی «PBKreviews» می‌بینید، سازنده برای دفع حرارت در کنار قطعات مختلفی از جمله سنسور ۱۲ مگاپیکسلی از صفحات گرافیتی استفاده کرده است. دلیل تلاش برای خنک نگه داشتن حسگر تصویر این است که عملکرد صحیح دوربین برای اکسپریا 5 II اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که سونی در این موبایل روی قابلیت‌های تصویربرداری از جمله فیلمبرداری 4K HDR با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و سیستم فوکوس خودکار فوق‌العاده سریع حساب ویژه‌ای باز کرده است.

بورد اصلی موبایل در واقع متشکل از دو بورد است که به صورت لایه‌ای واحد روی هم قرار گرفته‌اند. علاوه بر این پشت نمایشگر هم یک نوار مسی تعبیه شده که حرارت را از فریم میانی منتقل می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب گوشی انتقال برق مستقیم از پورت USB-C به مدار، بدون شارژ باتری است.

سونی برای کنار هم قرار دادن اجزای مختلف و در برخی موارد برای جلوگیری از نفوذ از آب از مقادیری چسب استفاده کرده است. یکی از این موارد میکروفون است اما پورت USB-C به جای آن از طریق واشر ولاستیکی محافظت می‌شود که برداشتن آن آسان است. در مجموع طراحی اکسپریا 5 II به گونه‌ای است که امکان باز کردن موبایل و کنار هم قرار دادن دوباره قطعات را به آسانی فراهم می‌سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۵ مهر ۱۳۹۹

    ضمنا مترجم محترم گرافیت نه و گرافن.

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۵ مهر ۱۳۹۹

    همه چیز ایده آله، غیر از مادربرد دولایه تعمیرناپذیر!

  • hasan
    hasan | ۲۵ مهر ۱۳۹۹

    سونی ❤❤❤

مطالب پیشنهادی