ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان بهداشت جهانی: رمدسیویر تاثیری در نجات بیماران مبتلا به کرونا ندارد

تحقیق گسترده‌ای که توسط «سازمان بهداشت جهانی» روی ۲۷۵۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ صورت گرفته نشان می‌دهد داروی «رمدسیویر» تاثیری روی نجات جان بیماران ندارد. رمدسیویر اولین داروی درمان کرونا محسوب می‌شود که برای استفاده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۵

تحقیق گسترده‌ای که توسط «سازمان بهداشت جهانی» روی ۲۷۵۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ صورت گرفته نشان می‌دهد داروی «رمدسیویر» تاثیری روی نجات جان بیماران ندارد.

رمدسیویر اولین داروی درمان کرونا محسوب می‌شود که برای استفاده اضطراری در ایالات متحده مجوز دریافت کرد. این دارو که توسط شرکت «گیلیاد» به تولید می‌رسد، برخلاف باورهای قبلی نمی‌تواند مانع مرگ بیماران شده یا زمان بستری شدن آنها را کاهش دهد.

در یکی از گسترده‌ترین آزمایش‌های صورت گرفته روی داروهای کووید-۱۹ سازمان بهداشت جهانی اثر رمدسیویر و ۳ داروی «هیدروکسی کلروکین»، «لوپیناویر» و «اینترفرون» را روی ۱۱ هزار بیمار در ۳۰ کشور دنیا آزمایش کرد. نتایج بالینی این تحقیقات نشان می‌دهد که هیچکدام از این داروها تاثیر چشمگیری در کاهش نرخ مرگ و میر، عدم نیاز به ونتیلاتور یا کاهش دوره بستری ندارند.

داروی رمدسیویر

دلیل انتخاب رمدسیویر برای۲۷۵۰ بیمار مبتلا به کرونا این است که در مطالعات قبلی نتایج امیدبخشی به همراه داشته است. تحقیقات متعدد روی اثربخشی این دارو در حیوانات نشان داد که مصرف آن هم می تواند به پیشگیری از کووید ۱۹ کمک کند و هم درمان اشکال مختلف آن از جمله سارس و مرس موثر باشد.. بنابر گزارش دیگری که در نشریه STAT News منتشر شد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که به صورت آزمایشی داروی رمدسیویر را دریافت می کنند زودتر بهبود پیدا می‌کردند.

گیلیاد به عنوان تولید کننده این دارو مدعی شده که داده‌های سازمان جهانی بهداشت با مطالعات تصادفی و کنترل شده دیگری که از مزایای آن خبر داده بودند در تضاد است. این شرکت آنقدر به کارایی داروی ضد ویروسی خود اطمینان دارد که بدون دریافت مجوز نهایی تولید ۲ میلیون واحد از آن را کلید زده است. پیشتر مطالعات دیگری از اثربخشی اندک رمدسیویر در درمان بیماران مبتلا به ابولا حکایت داشتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • mesag
    mesag | ۲۷ مهر ۱۳۹۹

    اعتمادی به مافیای بهداشت جهانی نیس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی