ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ظرفیت جابجایی مسافر در هایپرلوپ لاس وگاس یک چهارم وعده‌های بورینگ کمپانی است

تونل زیرزمینی «مرکز کنوانسیون لاس وگاس» (LVCC) در هر ساعت مجاز به جابه‌جایی تنها 800 مسافر است. این در حالی است که پیشتر گفته شده بود در این پروژه قرار است در هر ساعت حدود ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

تونل زیرزمینی «مرکز کنوانسیون لاس وگاس» (LVCC) در هر ساعت مجاز به جابه‌جایی تنها 800 مسافر است. این در حالی است که پیشتر گفته شده بود در این پروژه قرار است در هر ساعت حدود 4000 نفر جابه‌جا شوند.

در پروژه تونل لوپ که با نام رسمی «Convention Center Loop» شناخته می‌شود، جا‌به‌جایی مسافران به‌وسیله اتومبیل‌های خودران تسلا و از طریق تونل زیرزمینی انجام می‌شود. اما مستندات جدید نشان می‌دهد که نه تنها تعداد مسافرانی که قرار است جابه‌جا شوند، کاهش چشمگیری خواهد داشت، بلکه پروژه نیز در زمان مقرر به پایان نخواهد رسید.

اگر این خبر در مورد هر سه تونل لوپ صحت داشته باشد، حدود یک چهارم تعداد مسافرانی که قرار بود جابه‌جا شود، از این طریق می‌توانند سفر کنند که به رقمی در حدود 1200 مسافر در ساعت می‌رسد. مشخص نیست چه عاملی باعث شده چنین محدودیتی برای تعداد مسافران در نظر گرفته شود.

اگر شرکت بورینگ نتواند تعداد مسافر توافق شده در پروژه CCL را جابه‌جا کند، باید خود را برای جرایم مالی سنگینی آماده کند.این احتمال وجود دارد که شرکت بیش از 13 میلیون دلار از بودجه ساخت خود را از دست دهد. علاوه بر این اگر طبق قرارداد در هر نمایشگاه تجاری 3960 مسافر را در هر ساعت جابجا نکند، 300000 دلار در ساعت و حداکثر 4.5 میلیون دلار جریمه خواهد شد.

پروژه لوپ قرار بود اول اکتبر و قبل از آغاز به کار نمایشگاه الکترونیک 2021 به اتمام برسد؛ ولی شرکت بورینگ از برنامه کاری خودش نیز عقب افتاده است. هرچند این رویداد به دلیل شرایط کرونا به صورت آنلاین برگزار می‌شود. ایلان ماسک در یکی از توئیت‌های خود اعلام کرده بود که تونل پروژه CCL، شاید یک ماه یا بیشتر از یک ماه دیگر کارش به اتمام برسد. به نظر می‌رسد حفر تونل‌های پروژه لوپ در ماه می توسط شرکت بورینگ به اتمام برسد.

در پروژه لوپ لاس وگاس، خودروهای خودران تسلا مدل Xs ، مدل 3s و مدل 3 اصلاح شده می‌‌توانند به صورت همزمان 16 مسافر را با سرعت حداکثر  250 کیلومتر در ساعت (155 مایل در ساعت) از طریق تونل‌ها جابه‌جا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی