ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

معرفی استانداردهای لوازم خانگی

خرید لوازم خانگی استاندارد، یکی از بزرگترین دغدغه‌های‌ خانواده‌ها به شمار می‌رود چون به لوازم خانگی باید به چشم نوعی سرمایه نگاه کرد. اگر این سرمایه استاندارد نباشد نه تنها به مرور زمان مستهلک می‌شود ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

خرید لوازم خانگی استاندارد، یکی از بزرگترین دغدغه‌های‌ خانواده‌ها به شمار می‌رود چون به لوازم خانگی باید به چشم نوعی سرمایه نگاه کرد. اگر این سرمایه استاندارد نباشد نه تنها به مرور زمان مستهلک می‌شود بلکه در حین استفاده هم می‌تواند هزینه زیادی روی دستتان بگذارد.

برای مثال برچسب انرژی، یکی از آن مواردی است که بارها روی اهمیت آن تاکید شده اما گاهی مورد غفلت واقع می‌شود. وسیله‌ای با برچسب انرژی ناامیدکننده‌ که نشان دهنده‌ مصرف زیاد آن است، می‌تواند هزینه قابل توجهی را به شما تحمیل کند. از اینرو با توجه به علائم استاندارد حین خرید کالا می‌توانید از صرفه اقتصادی بیشتری برخوردار شوید. آشنایی با مفهوم استاندارد لوازم خانگی و درک لزوم استاندارد در آن‌ها، به ما کمک می‌کند تا در انتخاب خود توجه بیشتری داشته باشیم. استاندارد در لغت به معنای نظم، قاعده و قانون است؛ اما در قالب لوازم خانگی، معنای آن حدود، چگونگی و شرایط قابل تایید و لازم در تولید یک محصول است.

مزایای استاندارد بودن لوازم خانگی

طبیعتا استاندارد بودن لوازم خانگی، منافع دو جانبه‌ای برای تولید کننده و مصرف کننده دارد و یک معامله‌ برد-برد را برای هر دو طرف به ارمغان می‌آورد. برای سازنده می‌توان به افزایش سطح تولید، صرفه جویی در انرژی، صرفه‌جویی در مواد اولیه، نیروی انسانی کمتر، کاهش ضایعات، بهبود کیفیت محصول و درنهایت افزایش درآمد اشاره کرد. همچنین مصرف کننده نیز با اطمینان خاطر از دوام و کیفیت و کارایی محصول، کالا را راحت‌تر خریداری می‌کند؛ هزینه‌ کمتری در طول زمان می‌پردازد و دسترسی بهتری به قطعات و لوازم قابل تعویض خواهد داشت.

لزوم استاندارد در لوازم خانگی و به ویژه دستگاه‌های برقی

با توجه به اینکه امروزه هیچ کاری بدون لوازم برقی پیش نمی‌رود و از سرگرمی گرفته تا انجام کارهای خانه و امور کاری  با استفاده از ابزارهای برقی صورت می‌گیرد، توجه به استاندارد بودن این لوازم و رعایت معیارهای ایمنی و بهداشتی در آنها اهمیتی دو چندان دارد. دستگاه‌های فاقد استاندارد جدای از عمر مفید محدود و عدم صرفه اقتصادی، خطرات مهمتری مثل برق گرفتگی یا نشت گاز را نیز در پی دارند.

برای ارتقا و رعایت استانداردها دو راه وجود دارد:

  • اجباری
  • تشویقی

اجباری: موسسه استاندارد با حمایت قانون می‌تواند اجرای استاندارد کالاها و خدماتی که برای ایمنی یا حفظ سلامت عمومی ضروری هستند را اجباری کند. در این صورت نیاز به نظارت مستمر از سوی سازمان استاندارد وجود دارد. نظارت سازمان استاندارد شامل مواردی همچون نمونه برداری، آزمایش، راهنمایی فنی واحدهای تولیدی، توقیف کالاهای غیراستاندارد و مجازات متخلفان است.

تشویق: تولیدکنندگان در صورت اجرای استانداردها، مورد حمایت سازمان قرار می‌گیرند و سازمان اقداماتی در جهت سهولت تامین مواد اولیه، مراحل تولید و حتی عرضه کالا را می‌تواند به آن‌ها ارائه دهد.

توجه به استاندارد در لوازم‌خانگی برای مصرف کننده بسیار حائز اهمیت است چرا که پرداخت هزینه اولیه برای خرید کالا تنها بخشی از ماجرا است و باید به عمر مفید لوازم خانگی و میزان مصرف انرژی آنها نیز توجه داشت. هزینه‌های تعمیر و نگهداری نیز مسئله مهمی است که در مورد کالاهای با کیفیت و مرغوب بسیار ناچیز است. به همین خاطر، هزینه بیشتری که هنگام خرید وسیله‌ دارای استاندارد می‌پردازید، ضامن سلامتی شماست؛ هرچند که همین هزینه هم در طول زمان و از طریق صرفه جویی در انرژی به جیب شما برخواهد گشت.

اسنوا، اولین کارخانه‌ای در ایران است که به تکنولوژی روز دنیا با عنوان اسمارت فکتوری، مجهز شده و به لطف آن لوازمی با بالاترین سطح استاندارد تولید می‌کند. کارخانه‌هایی که به این تکنولوژی مجهز هستند، به صورت هوشمند، اقدام به حذف قطعات معیوب و غیر استاندارد از خط تولید خود می‌کنند. به این ترتیب، محصول نهایی، دارای بالاترین سطح استاندارد از نظر کیفیت و قطعات می‌باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی