ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده AMD Ryzen 9 5950X تا فرکانس رکوردشکن ۶ گیگاهرتز اوورکلاک می‌شود

به تازگی یک بنچمارک تازه از پردازنده‌ ۱۶ هسته‌ای AMD Ryzen 9 5950X در دیتابیس گیک‌بنچ رویت شده که نشان می‌دهد این پردازنده را می‌توان تا فرکانس کاری ۶ گیگاهرتز اوورکلاک کرد. این بنچمارک که ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

به تازگی یک بنچمارک تازه از پردازنده‌ ۱۶ هسته‌ای AMD Ryzen 9 5950X در دیتابیس گیک‌بنچ رویت شده که نشان می‌دهد این پردازنده را می‌توان تا فرکانس کاری ۶ گیگاهرتز اوورکلاک کرد.

این بنچمارک که توسط یکی از کاربران توییتر یافته شده، نشان می‌دهد پردازنده پرچمدار Zen 3 روی «‌آی‌مک پرو» که محیطی بسیار نامتعارف برای اوورکلاک است به کار افتاده. با این همه، همانطور که خبرگزاری Wccfetch دریافته، احتمالا از هکینتاش مبتنی بر macOS 10:15.7 استفاده شده و خبری از آی‌مک پرو واقعی نبوده.

همانطور که در تصویر پایین می‌توان دید، پردازنده به سرعت کلاک ۶ گیگاهرتز دست پیدا کرده است. فایل «gb5» گیک‌بپچ نیز نشان می‌دهد که فرکانس پردازنده حین تست بین ۵۹۳۱ مگاهرتز الی ۶۰۲۳ مگاهرتز متغیر بوده است.

وقتی نوبت به بنچمارک پرفورمنس می‌رسد، AMD Ruzen 9 5950X با فرکانس کاری ۶ گیگاهرتز به امتیاز ۲۰۲۴ در تست تک‌ رشته و امتیاز ۱۷۴۴۸ در تست چند رشته‌ای دست می‌یابد. برای مقایسه، پردازنده Intel Core i9-10900K در همین تست به ترتیب امتیازهای ۱۴۱۲ و ۱۱۰۹۵ را به ثبت رسانده است.

از سوی دیگر پیشتر پردازنده Ryzen 9 3900X نیز با فرکانس کاری ۵.۸۸ گیگاهرتز در محیط macOS رویت شده بود که توانست در تست‌های تک رشته‌ای و چند رشته‌ای، به امتیازهای ۱۶۹۶ و ۱۵۸۳۰ دست پیدا کند. بنچمارک‌های متعدد تاکنون نشان داده‌اند که AMD Ryzen 9 5950X حدودا ۱۰ درصد سریع‌تر از Ryzen 3900X با ۱۲ هسته ظاهر می‌شود و در تست‌های تک رشته‌ای نیز سرعتی ۲۰ درصد بالاتر دارد.

پردازنده‌های کلاس دسکتاپ AMD Ryzen 5000 تا کمتر از یک ماه دیگر روانه بازار می‌شوند. پردازنده ۱۶ هسته‌ای و ۳۲ رشته‌ای Ryzen 9 5950X با قیمت ۷۹۹ دلار به دست مشتریان خواهد رسید و پردازنده ۱۲ هسته‌ای و ۲۴ رشته‌ای AMD Ryzen 9 3900X نیز ۴۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hasan Mousavi
    Hasan Mousavi | ۲۶ مهر ۱۳۹۹

    اینجور که AMD داره پیش میره، در آینده Intel باید بدوه تا بهش برسه!

    • ابراهیم
      ابراهیم | ۲۷ مهر ۱۳۹۹

      #تعصب?

مطالب پیشنهادی