ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

کانسپت رنو مگان eVision معرفی شد؛ پیش‌نمایشی از یک هاچ‌بک تمام‌الکتریکی برای سال 2021

شرکت رنو طی کنفرانس eWays، از یک کانسپت جدید پرده‌برداری کرد. این کانسپت مگان eVision نام داشته و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، نسخه خیابانی آن سال آینده راهی بازار خواهد شد. مگان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۰

شرکت رنو طی کنفرانس eWays، از یک کانسپت جدید پرده‌برداری کرد. این کانسپت مگان eVision نام داشته و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، نسخه خیابانی آن سال آینده راهی بازار خواهد شد.

مگان eVision نخستین محصول خودروساز فرانسوی است که بر مبنای پلتفرم ماژولار CMF-EV گروه رنو-نیسان تولید می‌شود. شاید بدانید شرکت نیسان کراس‌اوور الکتریکی آریا را بر اساس این پلتفرم توسعه داده است.

مثل دیگر کانسپت‌هایی که رنو در سال‌های اخیر معرفی کرده، مگان eVision نیز از طراحی جذابی برخوردار است. بدنه این هاچ‌بک مفهومی در عین جذابیت فاقد پیچیدگی‌های زیاد بوده و نسخه خیابانی آن بدون تغییرات بنیادین راهی خط تولید خواهد شد. آنطور که لوکا دی مئو (Luca De Meo) مدیرعامل گروه رنو گفته، مگان eVision تا 95 درصد آماده تولید است.

در خلق بدنه مگان eVision توجه ویژه‌ای به بحث ایرودینامیک شده و دستگیره درهای آن به صورت کشویی و مخفی‌شونده طراحی شده‌اند. رینگ‌های 20 اینچی نیز برای مقاومت کمتر در برابر هوا، دارای طراحی خاصی هستند.

مگان eVision آغازگر فصلی تازه‌ برای خودروهای برقی رنو خواهد بود

با 4.210 میلی متر طول، 1.800 میلی متر عرض، 1.505 میلی متر ارتفاع و 2.700 میلی متر فاصله محوری، رنو مگان eVision رقیب مستقیم فولکس واگن VW ID.3 محسوب می‌شود.

نیروبخش رنو مگان eVision یک پیشرانه تمام الکتریکی با 217 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور است. با تکیه بر این پیشرانه، کانسپت خوش‌استیل فرانسوی‌ها قادر است زیر 8 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت برساند. وظیفه تامین انرژی این پیشرانه را پک باتری 60 کیلووات ساعتی که در کف شاسی تعبیه شده، بر عهده دارد. به گفته رنو این پک از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نموده و با حداکثر نرخ 130 کیلووات شارژ می‌شود.

در رابطه با مسافت قابل پیمایش کانسپت مگان eVision مستقیما به عدد خاصی اشاره نشده، اما رنو معتقد است در صورت پر بودن باتری این خودرو فاصله بین دو شهر لندن و نیوکاسل را بدون نیاز به شارژ مجدد طی می‌کند. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت برد حرکتی رنو مگان eVision باید حوالی 450 کیلومتر باشد.

رنو می‌گوید مگان eVision تعاریف جدیدی از هاچ‌بک‌های کامپکت ارائه خواهد کرد. آقای دی مئو در این باره گفته:

ما از پتانسیل‌های پلتفرم تمام الکتریکی نهایت بهره‌برداری را کرده‌ایم تا خودروی هاچ‌بک را از نو به شیوه‌ای احساسی بسازیم. با باریک‌ترین پک باتری موجود در بازار و بدنه 4.21 متری کامپکت که کابین آن حجمی در حد یک اتومبیل سگمنت C دارد، مگان eVision شاهکاری در زمینه استفاده بهینه از فضا است.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، نسخه تولیدی رنو مگان eVision سال آینده در اروپا به فروش خواهد رسید. انتظار می‌رود این خودرو با چند باتری و موتور که از نظر ظرفیت و خروجی متفاوت هستند، عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی