ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ماسک: اولین فضاپیمای استارشیپ احتمالا ۴ سال دیگر به مریخ می‌رود

«ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس ایکس از برنامه این شرکت برای انجام نخستین ماموریت به مقصد مریخ تا ۴ سال دیگر خبر داد. ماسک به عنوان یکی از طرفداران پر پا قرص ترک زمین و اقامت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۰

«ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس ایکس از برنامه این شرکت برای انجام نخستین ماموریت به مقصد مریخ تا ۴ سال دیگر خبر داد.

ماسک به عنوان یکی از طرفداران پر پا قرص ترک زمین و اقامت در مریخ، امیدوار است تا ۲ سال دیگر ماموریتی رباتیک را به سمت سیاره سرخ انجام داده و چند سال بعد اولین مسافران را روانه مریخ کند. وی طی مصاحبه‌ای اذعان کرد که احتمالا نخستین فضاپیمای «استارشیپ» تا سال ۲۰۲۳ آماده می‌شود که برای پنجره پرتاب سال ۲۰۲۴ بسیار مناسب است.

مدار گردش مریخ و زمین به دور خورشید به گونه‌ای است که هر دو سال یکبار به نزدیکترین فاصله از هم می‌رسند و این زمان بهترین فرصت برای انجام ماموریت‌های فضایی به مریخ است. ماسک درباره پنجره بعدی در سال ۲۰۲۴ گفت «فکر می‌کنم شانس خوبی برای موفقیت داریم.» به گفته وی بدین منظور تیم اسپیس ایکس باید به نوآوری‌‌های خود شتاب بخشیده و از چند شکست کوچک در مسیر هراسی نداشته باشد.

ماسک از نمونه آزمایشی راکت استارشیپ برای سفر دوطرفه به مریخ و ماه رونمایی  کرد

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره فرایند توسعه استارشیپ که قرار است مسافران را به مریخ ببرد گفت: «احتمالا چند فضاپیما را از دست خواهیم داد.» نمونه‌های اولیه این فضاپیما تا کنون چند پرش کوتاه انجام داده‌اند و ماسک امیدوار است پروتوتایپ‌های با قابلیت پرتاب به مدار تا سال آینده از راه برسند.

اگر همه چیز خوب پیش برود قابلیت سوخت‌گیری دوباره در مدار تا ۲۰۲۲ و پرواز به ماه تا مدت کوتاهی پس از آن عملی خواهد شد. البته این تنها حدس‌هایی است که ماسک می‌زند و ممکن است در نهایت فازهای بعدی با تاخیر مواجه شوند.

یکی دیگر از بخش‌های جالب سخنان ماسک به پیشگامان سفر به مریخ مربوط می‌شود. از نظر وی برای ساخت شهری پایدار در همسایه زمین باید یک میلیون نفر آمادگی سرمایه لازم برای اینکار را داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی