ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترامپ و بایدن از اپ‌های کمپین خود برای جمع آوری اطلاعات کاربران استفاده می‌کنند

میلیون‌ها شهروند ایالات متحده آمریکا شامل سازمان‌دهندگان، داوطلبان و طرفداران در طی انتخابات ۲۰۲۰ اپ‌های کمپین‌ نامزد موردعلاقه خود را دانلود کرده‌اند، اما اپ‌های «Vote Joe» جو بایدن و «Trump 2020» دونالد ترامپ اطلاعات زیادی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

میلیون‌ها شهروند ایالات متحده آمریکا شامل سازمان‌دهندگان، داوطلبان و طرفداران در طی انتخابات ۲۰۲۰ اپ‌های کمپین‌ نامزد موردعلاقه خود را دانلود کرده‌اند، اما اپ‌های «Vote Joe» جو بایدن و «Trump 2020» دونالد ترامپ اطلاعات زیادی از کاربران جمع آوری می‌کنند.

زمانی که کاربران این اپ‌ها را دانلود می‌کنند، شمار موبایل خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. اپ بایدن برای دستیابی به لیست مخاطبین درخواست مجوز می‌کند و اپ ترامپ نیز می‌خواهد به اطلاعات GPS و بلوتوث کاربران دسترسی داشته باشد.

این اطلاعات بسیار زیاد هستند، با این حال کاربران به چنین موضوعی عادت کرده‌اند. اپ‌های مختلف از گوگل مپس گرفته تا اینستاگرام اطلاعات زیادی از ما جمع آوری می‌کنند. حالا سیاستمداران در این مسیر قدم برمی‌دارند که نگرانی طرفداران حفظ حریم خصوصی را در پی داشته که یکی از آن‌ها استادیار دانشگاه «تگزاس در آستین» به نام «سم وولی» است. وولی اعلام کرده:

«مردم به اشترک‌گذاری داده‌های خود عادت کرده‌اند و آن‌ها را در اختیار گوگل مپس یا اپ‌های شخص ثالث قرار می‌دهند. این موضوع در کمپین‌های سیاسی نگران‌کننده است، چرا که از اپ‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات و استفاده از آن‌ها در دنیای سیاست استفاده می‌شود.»

دموکرات‌ها به دنبال اطلاعات اعضای خانواده یا دوستان افراد هستند و به همین دلیل خواستار دسترسی به اطلاعات مخاطبین می‌شوند. اگر کاربران چنین مجوزی به اپ بایدن بدهند، این برنامه اطلاعات کاربران را با توجه به وابستگی سیاسی، تاریخچه رای دادن و محل زندگی فیلتر می‌کنند. این استراتژی در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ با موفقیت توسط تیم اوباما دنبال شد و در حالی که بی‌ضرر به نظر می‌رسد، وولی برای نگرانی یک دلیل دارد:

«سازمان‌دهی روابط یک سکه دورو است. بهترین راه برای تغییر عقیده یک فرد، گفتگو و شناخت آن‌ها است. همچنین بهترین راه برای دستکاری اعتقادات یک فرد، اشتراک اطلاعات با آن‌ها است.»

بایدن

جمهوری‌خواهان کمتر از سازمان‌دهی روابط استفاده می‌کنند و استراتژی متفاوتی را دنبال می‌کنند. اپ Trump 2020 یک نمونه آشکار از استراتژی جمع آوری اطلاعات کاربران محسوب می‌شود که توسط یک کمپانی در آستین به نام «Phunware» توسعه پیدا کرده و به علت توانایی‌های بالای خود در ردیابی موقعیت شناخته شده است.

اپ ترامپ به شماره موبایل، نام کامل، ایمیل و زیپ کد برای ثبت نام نیاز دارد و به دنبال مجوز برای دسترسی به موقعیت کاربران است. در حالی که این اپ اعلام می‌کند از اطلاعات مکانی کاربران برای نمایش کمپین‌ها در اطراف محل زندگی آن‌ها استفاده می‌کند، وولی به امکان استفاده از آن‌ها برای موارد دیگر اشاره می‌کند:

«تمام این موارد کوچک مانند لیست مخاطبین برای ارسال پیام و موقعیت مکانی برای نمایش محل کمپین‌ها جمع آوری و متمرکز شده و دیگر کنترلی روی نحوه استفاده از آن‌ها نخواهید داشت.»

در حال حاضر وولی نمی‌داند کمپین ترامپ دقیقا چه استفاده‌ای از موقعیت مکانی کاربران می‌کند، با این حال تخمین می‌زند که این کمپین با دقت بالایی رفت و آمد کاربران را تحت نظر دارد. با وجود تمام این موارد، کار جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها قانونی است و کاربران امکان جمع آوری اطلاعات را برای آن‌ها فراهم می‌کنند، با این حال آن‌ها شاید از اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی خود بی‌اطلاع باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۴ آبان ۱۳۹۹

    چون ترامپ انجام میده کار خوبی میکنه، عشق است امپرالیسم

مطالب پیشنهادی