ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در حال توسعه چیپست پرچمدار اگزینوس با GPU شرکت AMD است

شنیده‌ها از معرفی چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ در آینده نزدیک حکایت دارند، با این حال به نظر می‌رسد سامسونگ دو پردازنده پرچمدار دیگر نیز توسعه می‌دهد. انتظار می‌رود تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ در گوشی‌های سری گلکسی S21 ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

شنیده‌ها از معرفی چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ در آینده نزدیک حکایت دارند، با این حال به نظر می‌رسد سامسونگ دو پردازنده پرچمدار دیگر نیز توسعه می‌دهد.

انتظار می‌رود تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ در گوشی‌های سری گلکسی S21 که به تازگی رندرهای آن‌ها منتشر شده، مورد استفاده قرار بگیرد. این پردازنده با شماره مدل داخلی اگزینوس ۹۸۴۰ در حال توسعه است. حالا طبق اعلام افشاگر معروف دنیای فناوری، «Ice Universe» سامسونگ دو پردازنده دیگر نیز توسعه می‌دهد.

این افشاگر در حساب توییتری خود اعلام کرده که سامسونگ در حال کار روی پردازنده‌های اگزینوس ۹۸۵۵ و اگزینوس ۹۹۲۵ است که انتظار می‌رود پردازنده اول همراه با گوشی گلکسی S22 در سال ۲۰۲۲ از راه برسد.

چیپست دوم به نام اگزینوس ۹۹۲۵ احتمالا به گرافیک رادئون شرکت AMD مجهز می‌شود و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ از راه برسد. برخی گزارش‌ها در گذشته از احتمال معرفی چیپست اگزینوس با واحد پردازش گرافیکی AMD در سال آینده میلادی خبر داده بودند و با توجه به این موضوع، باید منتظر اعلام رسمی سامسونگ باشیم.

اگزینوس ۸۸۰

اخیرا نتایج بنچمارک جدیدترین پردازنده سامسونگ یعنی اگزینوس ۱۰۸۰ با لیتوگرافی ۵ نانومتری منتشر شده که از ۴ هسته Cortex-A78 و ۴ هسته Cortex-A55 بهره می‌برد و دارای واحد پردازش گرافیکی Mali-G78 است. انتظار می‌رود اگزینوس ۱۰۸۰ یک پردازنده میان‌رده باشد که در گوشی‌های گلکسی A52 و A72 و همچنین محصولات شرکت ویوو مورد استفاده قرار بگیرد.

طرفداران سامسونگ در سال‌های گذشته منتظر معرفی پردازنده‌ای از سوی این کمپانی برای شکست چیپست‌های کوالکام بودند که البته پس از عملکرد نه‌چندان مناسب اگزینوس ۹۹۰، اکثر آن‌ها از چنین موضوعی دلسرد شدند. این کمپانی برای اینکه بتواند دوباره مشتریان را نسبت به تراشه‌های خود امیدوار کند، باید تلاشش را در این بخش افزایش دهد.

چیپست A14 Bionic اپل که در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ و همچنین آیپد ایر ۴ مورد استفاده قرار گرفته، قدرت بالایی دارد و در آینده نزدیک نیز پردازنده اسنپدراگون ۸۷۵ برای پرچمدارهای اندرویدی از راه می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی