ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فراخوان بزرگ بی ام و به دلیل احتمال آتش سوزی محصولات پلاگین هیبریدی

شرکت بی ام و آلمان به همراه برند زیر مجموعه خود یعنی مینی تمامی خودروهای پلاگین هیبریدی که در سال 2020 میلادی به فروش رفته و به دست مشتریان این شرکت رسیده است را به ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

شرکت بی ام و آلمان به همراه برند زیر مجموعه خود یعنی مینی تمامی خودروهای پلاگین هیبریدی که در سال 2020 میلادی به فروش رفته و به دست مشتریان این شرکت رسیده است را به دلیل احتمال آتش‌سوزی فراخواند.

پلاگین هیبریدی

از مهم ترین خودروهای پلاگین هیبریدی که فراخوانده شده می‌توان به خودروهای برقی بنزین سوز این دو شرکت یعنی مدل‌های سری 3،5،7 و شاسی بلندهای X1،X2،X3 و X5 سری 2 اکتیو تورر و مینی کانتریمن PHEV اشاره کرد. تمامی این خودروها بین 20 ژانویه تا 18 سپتامبر سال 2020 تولید شده‌اند.

همچنین این فراخوان شامل بی ام و i8 تولید شده تا پایان ماه آپریل نیز می‌شود. در حدود 26 هزار و 700 دستگاه شامل این فراخوان می‌شوند که در حدود 2930 دستگاه از این تعداد در حال استفاده توسط مشتریان این شرکت بوده و باقی نیز در نمایندگی‌ها و نمایشگاه‌ها منتظر تحویل به مشتریان هستند.

علت این فراخوان آن است که مهندسین شرکت بی ام و متوجه شده‌اند امکان سرایت یک قطعه خارجی به بسته باتری‌های مهر و موم شده این خودروها وجود دارد. این باتری‌ها توسط یک شرکت سوئدی با نام Northvolt تولید می‌شوند.

BMW-CES-2020-79

تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر آتش سوزی این دست از خودروها منتشر نشده است و در بیانه این شرکت نیز آمده که با «یک اقدام پیشگیرانه» طرف هستیم تا احتمال آتش سوزی باتری‌ها را به صفر برسانیم. بی ام و قرار است از پایان ماه جاری میلادی روند اصلاح بر روی باتری‌های این خودروها را آغاز کند.

این اولین بار نیست که بی ام و دست به فراخوان مدل‌های پلاگین هیبریدی می‌زند. در اوایل سال جاری نیز برای بی ام و i8 یک فراخوان مبنی بر احتمال وجود دانه‌های جوش بر روی بسته باتری‌ها و احتمال ایجاد آتش سوزی اعلام شده بود.

پیش از این شرکت فورد نیز با چنین خطایی مواجه شده بود و برای مدل کوگا PHEV خود فراخوان صادر کرد. البته فورد نتوانست این مشکل را حل کند و به جهت دلجویی به مالکین مدل کوگا PHEV برنامه خدمت و نگه داری رایگان خودرو و همینطور کارت سوخت رایگان به ارزش 500 پوند را ارائه داده تا این مشکل را مرتفع سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی