ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک با تغییرات الگوریتم ترافیک سایت‌های خبری چپ‌گرا را کاهش داده است

فیسبوک در سال ۲۰۱۷ تغییراتی در الگوریتم فید خبری خود اعمال کرده که نمایش سایت‌های خبری چپ‌گرا مانند «Mother Jones» را کاهش می‌دهد و این تغییر مورد تایید مارک زاکربرگ نیز قرار گرفته است. بر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۳

فیسبوک در سال ۲۰۱۷ تغییراتی در الگوریتم فید خبری خود اعمال کرده که نمایش سایت‌های خبری چپ‌گرا مانند «Mother Jones» را کاهش می‌دهد و این تغییر مورد تایید مارک زاکربرگ نیز قرار گرفته است.

بر اساس گزارشی از وال استریت ژورنال، مدیر تحریریه بخش رشد و استراتژی سایت «Mother Jones» در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ جلسات متعددی با مدیران فیسبوک داشته و به او اطمینان داده شده که اگرچه ترافیک سایت شاید کاهش پیدا کند، اما چنین موضوعی تنها برای یک رسانه یا مجموعه‌ای از آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

در گزارش اخیر به این موضوع اشاره شده که برخی مقامات اجرایی فیسبوک در سال ۲۰۱۷ نسبت به تاثیر بالای این تغییر الگوریتم روی سایت‌های راست‌گرا مانند «Daily Wire» ابراز نگرانی کرده بودند. در همین راستا مهندسان تغییراتی را روی الگوریتم اعمال کردند که تاثیر بزرگتری روی ترافیک سایت‌های چپ‌گرا داشته باشد.

سخنگوی فیسبوک به وال استریت ژورنال اعلام کرده که هدف از این تغییرات، تاثیرگذاری روی رسانه‌های خاصی نبوده است. ادیتورهای Mother Jones در سال ۲۰۱۹ اعلام کردند که تعداد مخاطبین فیسبوک آن‌ها کاهش شدیدی را تجربه کرده و درآمد آن‌ها در مدت زمان ۱۸ ماه نزدیک به ۶۰۰ هزار دلار کاهش پیدا کرده است. سایت مستقل Mother Jones که در سال ۱۹۷۶ تاسیس شده، تحقیقات زیادی درباره فساد سیاسی، زندان‌های خصوصی و همچنین محیط زیست انجام داده است.

مدیرعامل این سایت اخیرا در توییتی اعلام کرده که این کاهش درآمد مانع از دنبال کردن برخی پروژه‌ها و همچنین استخدام افراد می‌شود. به گفته وی، این سایت به طور خاص مورد هدف قرار نگرفته و یکی از مصدومین سیاست این شبکه اجتماعی محسوب می‌شوند.

فیسبوک برای همکاری با صنعت رسانه با شکست‌های زیادی مواجه شده که برای مثال می‌توان به رقیبت «AMP» گوگل به نام «Instant Articles» اشاره کرد. این شبکه اجتماعی معیارهای خود برای ویدیوها را اغراق شده اعلام می‌کرد و در سال ۲۰۱۶ به تبلیغ مقاله‌های ضد محافظه‌کارانه در «Trending Topics» متهم شد که نتیجه آن، حذف چنین بخشی بود.

مدیرعامل فیسبوک ارتباط نزدیکی با مقامات سیاسی دارد و با وجود اینکه به علت قوانین ضدانحصار تحت فشار است، از دولت می‌خواهد تحقیقات بیشتری درباره اپل انجام دهد. علاوه بر این موضوع، گفته می‌شود که زاکربرگ نقش پررنگی در تحریم تیک تاک توسط دولت دونالد ترامپ داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۰ مهر ۱۳۹۹

    چپ آفت قرن 20 و 21

  • peyman17
    peyman17 | ۲۸ مهر ۱۳۹۹

    توییتر که کلا دست چپ گراهاست باز شرف فیسبوک از توییتر بیشتره

    • Rayanlap
      Rayanlap | ۳۰ مهر ۱۳۹۹

      عاشق توییترم ولی این رفتارش واقعا عجیه!

مطالب پیشنهادی