ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با اعطای امتیازات به دنبال تایید قرارداد خرید فیت بیت توسط کمیسیون اروپا است

گوگل برای کاهش نگرانی‌های ضدانحصار اتحادیه اروپا و همچنین کسب تاییدیه کمیسیون اروپا برای قرارداد خرید ۲.۱ میلیارد دلاری فیت ‌بیت، امتیازاتی به رقبا اعطا می‌کند. محبوب‌ترین موتور جستجوی اینترنتی جهان ماه گذشته میلادی از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

گوگل برای کاهش نگرانی‌های ضدانحصار اتحادیه اروپا و همچنین کسب تاییدیه کمیسیون اروپا برای قرارداد خرید ۲.۱ میلیارد دلاری فیت ‌بیت، امتیازاتی به رقبا اعطا می‌کند.

محبوب‌ترین موتور جستجوی اینترنتی جهان ماه گذشته میلادی از محدودیت در استفاده از اطلاعات فیت ‌بیت برای بخش تبلیغات خود خبر داد و همچنین پیشنهادهای دیگری مانند تسهیل اتصال دستگاه‌های پوشیدنی تولیدکنندگان دیگر به پلتفرم اندروید و همچنین دسترسی شرکت‌های شخص ثالث به اطلاعات کاربران فیت ‌بیت با رضایت‌ها آن‌ها ارائه کرد.

گوگل پس از دریافت بازخورد کمیسیون اروپا و همچنین رقبا و مصرف‌کنندگان، این بسته را اصلاح کرد، با این حال جزئیاتی را در اختیار افراد قرار نداد. این حرکت می‌تواند از جریمه‌های اتحادیه برای نگرانی‌های خاص نیز جلوگیری کند.

مجری رقابت در اتحادیه اروپا تا به امروز به دنبال بازخورد بیشتر از بازار نبوده که نشان می‌دهد احتمالا این تغییرات مورد تایید کمیسیون قرار گرفته‌اند. مجری رقابت اتحادیه اروپا به تازگی مهلت زمانی تصمیم‌گیری درباره این قرارداد را افزایش داده و در حالی که در گذشته از اعلام تصمیم خود تا تاریخ ۳ دی ماه خبر داده بود، تا ۱۹ دی ماه برای بررسی این قرارداد وقت خواهد داشت.

فیت بیت

گوگل اظهارات قبلی خود مبنی بر اینکه چنین قراردادی مربوط به دستگاه‌ها و نه داده‌ها می‌شود را تکرار کرده است. پس از انتشار گزارش اخیر، ارزش سهام فیت ‌بیت در بازار بورس ایالات متحده آمریکا رشد ۱.۵۸ درصدی را تجربه کرد.

گوگل درباره خرید فیت ‌بیت اعلام کرده:

«محصولات زیادی در بازار گجت‌های پوشیدنی وجود دارkد و باور داریم که ترکیب گوگل با سخت افزار فیت ‌بیت باعث افزایش رقابت در این بخش می‌شود که به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود و منجر به توسعه محصولات مقرون به‌ صرفه‌تر می‌شود.»

با وجود چنین اعطای چنین امتیازاتی، هنوز رقبا و مشتریان رضایت کامل از این قرارداد ندارند. گروهی متشکل از ۱۹ ارگان شامل سازمان‌های مصرف‌کننده، طرفداران حریم خصوصی در ایالات متحده آمریکا، برزیل و اتحادیه اروپا از جدیدترین منتقدان چنین قراردادی هستند که اخیرا در یک نامه مشترک خواستار امتیازات دشواری از گوگل شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی