ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رکورد سرعت جهان شکسته شد؛ تاج گذاری شلبی سوپرکارز Tuatara با 532KM/H

در تاریخ 13 سپتامبر سال 2007 میلادی شرکت آمریکایی شلبی سوپرکارز توانست با مدل Ultimate Aero رکورد سریع ترین خودرو جهان با حداکثر سرعت 412.22 کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند. این رکورد میانیگن ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۴۴

در تاریخ 13 سپتامبر سال 2007 میلادی شرکت آمریکایی شلبی سوپرکارز توانست با مدل Ultimate Aero رکورد سریع ترین خودرو جهان با حداکثر سرعت 412.22 کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند.

این رکورد میانیگن مسیر رفت و برگشتی است که برای ثبت در کتاب گینس نیز لازم اجرا است. در 13 سال گذشته این عنوان مرتبا بین ابرخودروسازان جهان همچون بوگاتی، کونیخزگ و هنسی جا به جا شده است. در حال حاضر رکورد سرعت در دو مسیر رفت و برگشتی در اختیار کونیخزگ Agera RS با حداکثر سرعت 447.19 کیلومتر بر ساعت است.

با این وجود شرکت بوگاتی مدل شیرون سوپر اسپرت 300+ را در پیست اختصاصی خود تا حداکثر سرعت 490.48 کیلومتر بر ساعت راند اما از آنجا که تنها در یک جهت این رکورد را به ثبت رسانده است، تا امروز همچنان کونیخزگ Agera RS رکوردار سریع ترین خودرو جهان در دو مسیر رفت و برگشتی محسوب می شد.

اما تمامی این ها دیگر برگی از تاریخ خواهد بود. شلبی سوپرکارز Tuatara توانست در جاده‌های بیابانی لاس وگاس در تاریخ 10 اکتبر سال جاری به رانندگی اولیور جیمز وب راننده مسابقات لمانز،  به مقام نخست سریع ترین خودرو های تاریخ در کتاب گینس دست پیدا کند.

شلبی سوپرکارز Tuatara توانست رکورد میانگین 508.73 کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند که سریع تر از رکورد 490.48 کیلومتری بوگاتی شیرون است.

شلبی سوپرکارز در یک جهت توانست به حداکثر سرعت 532.93 کیلومتر بر ساعت برسد و در جهت برگشت همین مسیر توانست به حداکثر سرعت 484.53 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

با این وجود راننده آن اعتقاد دارد که در صورت فضای بیشتر این ابرخودرو می‌توانسته به سرعت بیشتری دست پیدا کند. به گونه‌ای که در 5 ثانیه انتهایی این تست، خودرو در حدود 32 کیلومتر بر ساعت شتاب گیری کرده است که رقم قابل توجهی در دنده آخر و حداکثر دور موتور است.

قوای محرکه این ابرخودرو یک واحد 5.9 لیتری V-8 میل لنگ تخت مجهز به دو توربوشارژر عظیم است که توانایی تولید حداکثر قدرت 1750 اسب بخار در صورت استفاده از سوخت E85) 85 درصد الکل اتانول و 15 درصد بنزین با اکتان بالا) را دارد و حداکثر قدرت آن در صورت استفاده از بنزین معمولی با درجه اوکتان 91 برابر با 1350 اسب بخار است. این نیرو توسط جعبه دنده 7 سرعته به چرخ های عقب انتقال داده می شود.  وزن خشک این ابرخودرو نیز برابر با 1247 کیلوگرم است. ضریب درگ آن نیز برابر با 0.279 است.

سریع ترین خودرو

شلبی سوپرکارز قرار است تنها 100 دستگاه از این ابرخودرو با برچسب قیمت پایه برابر با 1.625.000 دلار را تولید کند.

با توجه به این که شرکت بوگاتی به طور رسمی اعلام کرده است که دیگر علاقه‌ای به ثبت رکورد حداکثر سرعت با محصولات خود ندارد تنها هنسی ونوم F5 و کونیخزگ جسکو آبسولوت می‌توانند رقیب جدی Tuatara باشند.

برای آشنایی با 17 ابرخودرو فعلی جهان می توانید به اینجا مراجعه کنید. همچنین می توانید مطلب مربوط به تاریخچه سریع ترین خودرو های تاریخ را در اینجا مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سجاد
    سجاد | ۲۹ مهر ۱۳۹۹

    این دول سیکستین پس کی تست میشه با اون موتور ۵۰۰۰ اسبیش یا همش الکیه؟

مطالب پیشنهادی