ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گروه Ant
تکنولوژی

چراغ سبز مقامات چینی به عرضه اولیه سهام «گروه Ant»؛ آیا رکورد IPO جابه‌جا می‌شود؟

«گروه Ant» موفق به کسب تاییدیه از سوی رگولاتورهای اوراق بهادار چین برای عرضه اولیه سهام (IPO) در هنگ‌ کنگ شده که آن را یک قدم به IPO نزدیکتر می‌کند. شرکت علی بابا ۳۳ درصد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

«گروه Ant» موفق به کسب تاییدیه از سوی رگولاتورهای اوراق بهادار چین برای عرضه اولیه سهام (IPO) در هنگ‌ کنگ شده که آن را یک قدم به IPO نزدیکتر می‌کند.

شرکت علی بابا ۳۳ درصد سهام این غول فناوری مالی را در اختیار دارد و توسط میلیاردر معروف، «جک ما» کنترل می‌شود. در حال حاضر گروه Ant به دنبال عرضه اولیه سهام خود در بازار بورس شانگهای و هنگ کنگ است.

طبق اعلام یکی از منابع، کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین برای عرضه اولیه این گروه در هنگ کنگ چراغ سبز نشان داده است. با وجود چنین موضوعی، کلید اصلی تایید این فرایند، جلسه دادرسی با بورس اوراق بهادار هنگ کنگ است. در حال حاضر این گروه نسبت به گزارش اخیر واکنشی از خود نشان نداده است.

گروه Ant می‌تواند تبدیل به بزرگترین عرضه اولیه در تاریخ شود و یک رکورد به نام خود ثبت کند. در گزارش‌های قبلی به جذب سرمایه ۳۵ میلیارد دلاری در صورت عرضه اولیه سهام اشاره شده بود که ارزش آن را به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار می‌رساند.

گروه Ant

این کمپانی چینی برنامه محبوب پرداخت‌های موبایلی «AliPay» در چین را مدیریت می‌کند که ماهانه بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. این شرکت تنها در این زمینه فعال نیست و دارای محصولات مالی مختلف از بیمه تا مدیریت ثروت است. با این وجود بخش بزرگ مدل تجاری آن را فروش محصولات فناوری مالی و همچنین هزینه‌های خدمات فناوری تشکیل می‌دهند.

درآمد این کمپانی در نیمه اول سال جاری میلادی برابر با ۱۰.۵ میلیارد دلار بود که از این میزان، ۳.۱ میلیارد دلار آن سود خالص بود. مدیرعامل این شرکت به نام «اریک جینگ» در سال ۲۰۱۷ علت استفاده از یک حشره کوچک یعنی مورچه برای نامگذاری این کمپانی را ارائه سرویس به افراد کوچک عنوان کرده بود.

با وجود انتشار گزارش‌ها مبنی بر احتمال ورود این گروه به لیست سیاه دولت ایالات متحده آمریکا، برنامه‌های مربوط به عرضه اولیه آن با سرعت انجام می‌شود. به اعتقاد کارشناسان، قرارگیری در لیست سیاه یک حرکت نمادین است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی