ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس‌ایکس چهاردهمین پرتاب استارلینک را با موفقیت انجام داد

اسپیس ایکس پرتاب موفق دیگری را برای پروژه اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» انجام داد و ۶۰ ماهواره جدید را در مدار زمین مستقر کرد. راکت فالکن ۹ دیروز ساعت ۱۵:۵۵ به وقت ایران از مرکز فضایی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

اسپیس ایکس پرتاب موفق دیگری را برای پروژه اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» انجام داد و ۶۰ ماهواره جدید را در مدار زمین مستقر کرد.

راکت فالکن ۹ دیروز ساعت ۱۵:۵۵ به وقت ایران از مرکز فضایی کندی واقع در ایالت فلوریدا به فضا پرتاب شد و با مستقر کردن ۶۰ ماهواره جدید چهاردهمین مأموریت استارلینک را با موفقیت به اتمام رسانید.

بوستر مرحله اول راکت فالکن ۹ مطابق برنامه‌ریزی کمتر از ده دقیقه پس از پرتاب روی کشتی خودکار Of Course I Still Love You در اقیانوس اطلس فرود آمد. این بوستر ششمین فرود را تجربه کرد و احتمالاً از آن در مأموریت های آتی استفاده خواهد شد. علاوه بر این هر دو سپر حرارتی راکت نیز توسط کشتی‌های مجهز به تورهای بزرگ مهار شدند تا از آن‌ها در پرتاب‌های آینده استفاده شود.

اسپیس ایکس تاکنون بیش از ۸۰۰ ماهواره را در مدار زمین مستقر کرده و قصد دارد به کمک آن اینترنت پرسرعت را به نقاط دورافتاده و محروم ارائه کند. این شرکت می‌خواهد حدود ۱۲ هزار ماهواره را در مدار قرار دهد.

اسپیس ایکس با انتشار بیانیه‌ای در مورد پیشرفت‌های پروزه استارلینک گفت: «از آنجا که شبکه استارلینک هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، تیم استارلینک همچنان به آزمایش سیستم، جمع‌آوری اطلاعات در مورد تأخیر و تست سرعت می‌پردازد.»

اسپیس ایکس در ادامه بیانیه خود گفت که این شرکت اخیراً استارلینک را در حدود ۲۰ خانه متعلق به سرخ پوستان قبیله Hoh Tribe Reservation واقع در مناطق غربی ایالت واشنگتن که دسترسی به اینترنت در آن‌ها محدود است و یا اصلاً وجود ندارد، نصب کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی