ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کاهش مجدد قیمت تسلا مدل S در واکنش به قیمت‌گذاری لوسید موتورز

تنها دو روز پس از آنکه تسلا با تخفیف 3 هزار دلاری قیمت پایه مدل S را به 71,990 دلار کاهش داد، ایلان ماسک اعلام کرد این سدان الکتریکی از این پس با پرداخت 69,420 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

تنها دو روز پس از آنکه تسلا با تخفیف 3 هزار دلاری قیمت پایه مدل S را به 71,990 دلار کاهش داد، ایلان ماسک اعلام کرد این سدان الکتریکی از این پس با پرداخت 69,420 دلار قابل خرید خواهد بود.

در رابطه با انتخاب رقم 69,420 دلار برای ارزان‌ترین نسخه مدل S حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد. برخی رسانه‌ها معتقدند ایلان ماسک با این ارقام خواسته اشاره‌هایی به امور مرتبط با بزرگسالان (!) و استفاده تفریحی از ماریجوانا داشته باشد، هر چند این موضوع هنوز به طور رسمی تایید یا تکذیب نشده است.

اما به احتمال زیاد دلیل کاهش قیمت مجدد تسلا مدل S در طول یک هفته، با اعلام قیمت نسخه استاندارد لوسید Air در ارتباط است. اگر پیگیر اخبار خودرو در روزهای اخیر بوده باشید، حتما می‌دانید که لوسید موتورز سدان برقی Air را با قیمت 77,400 دلار عرضه خواهد کرد. در صورت احتساب مشوق مالیاتی فدرال 7,500 دلاری، این رقم به 69,900 دلار کاهش پیدا می‌کند.

هر چند طرفداران تسلا و مشتریان بالقوه این کمپانی از شنیدن خبر کاهش قیمت مدل S و ارزان‌تر بودن آن در مقایسه با لوسید Air خوشحال خواهند شد، اما باید به این نکته اشاره داشت تسلا بیش از هشت سال است که مدل S را تولید می‌کند.

با دقت در متن توئیت آقای ماسک می‌توان مطمئن شد وی در واکنش به لوسید موتورز چنین تصمیمی را اتخاذ نموده و در کوتاه‌ترین فرصت مقابل به مثل کرده است.

تردیدی در این نیست که تکنولوژی ساخت موتور و باتریِ تسلا مدل S کماکان در میان بهترین‌های دنیا جای دارد، اما طراحی آن قدیمی شده و این خودرو دیگر پا به سن گذاشته احساس می‌شود. این مساله هنگام مقایسه کابین مدل S با کابین بسیار مدرن و پیشرفته لوسید Air بیشتر به چشم می‌آید.

در حال حاضر نسخه پایه از تسلا مدل S با عنوان Long Range Plus شناخته می‌شود. این نسخه از دو موتور الکتریکی سود برده و قادر است در عرض تنها 3.7 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت برساند. مسافت قابل پیمایش این نسخه بر اساس استاندارد EPA برابر با 402 مایل (647 کیلومتر) برآورد شده است.

در مقابل، ارزان‌ترین نسخه لوسید Air اگرچه نیروی خود را از یک موتور الکتریکی 480 اسب بخاری دریافت می‌کند، ولی مسافت قابل پیمایش آن با 406 مایل (653 کیلومتر) اندکی بهتر است. درباره شتاب این نسخه از Air فعلا اطلاعاتی در دست نیست.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sinagoogle
    sinagoogle | ۲۸ مهر ۱۳۹۹

    بازار آزاد و رقابتی حتی اسمش هم قشنگه و تاثیرش قشنگتر

    • Reza12022
      Reza12022 | ۲۸ مهر ۱۳۹۹

      دقیقاًاااااااااااا،،، گل گفتی

مطالب پیشنهادی