ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

370 میلیون تومان؛ ارزان‌ترین کراس‌اوور شورولت برای کشورهای در حال توسعه

گرایش مشتریان به سمت خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند یک روند فراگیر تقریبا جهانی بوده و منحصر به کشور خاصی نیست. آمریکای لاتین جزو مناطقی است که چنین مدل‌هایی با استقبال فزاینده‌ای روبرو شده و مدام ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

گرایش مشتریان به سمت خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند یک روند فراگیر تقریبا جهانی بوده و منحصر به کشور خاصی نیست. آمریکای لاتین جزو مناطقی است که چنین مدل‌هایی با استقبال فزاینده‌ای روبرو شده و مدام بر میزان فروش آنها افزوده می‌شود. با مشاهده این وضعیت، شرکت شورولت تصمیم گرفته یک کراس‌اوور جدید را به سبد محصولات خود در آمریکای لاتین اضافه کند. این خودرو Groove نامگذاری شده و در دسته کراس‌اوورهای کامپکت قرار می‌گیرد.

طول، عرض و ارتفاع شورولت Groove به ترتیب برابر با 4.22، 1.74 و 1.62 متر اعلام شده است

شورولت Groove فعلا برای بازار شیلی معرفی شده، اما در دیگر کشورهای آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا نیز به فروش خواهد رسید. اصلی‌ترین مشخصه این کراس‌اوور آمریکایی قیمت بسیار رقابتی و پایین آن است که مسلما برای رقبای عمدتا کم نام و نشان دردسرساز خواهد شد.

تازه‌ترین کراس‌اوور شورولت در دو تریم LT و Premier تولید می‌شود. نیروبخش هر دو تریم یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر است که توانایی تولید 110 اسب بخار قدرت را دارا بوده و در همکاری با گیربکس شش سرعته دستی چرخ‌های جلو را به حرکت وادار می‌کند.

در شیلی، برای شورولت Groove قیمتی برابر با 9,690,000 پزو تعیین شده که با نرخ روز ارز معادل 12,130 دلار آمریکا یا 364 میلیون تومان (با دلار 30 هزار تومانی) می‌شود. در قبال این قیمت پایین (البته از دید شهروندان کشورهای توسعه‌یافته)، Groove در حالت استاندارد امکانات و تجهیزاتی چون چهار ایربگ و سیستم کنترل پایداری و چسبندگی را به خریداران خود ارائه می‌کند.

سیستم تهویه مطبوع، دوربین دید عقب و نمایشگر 8 اینچی سیستم اینفوتینمنت از سایر امکانات این کراس‌اوور ارزان‌قیمت محسوب می‌شوند. در صورت خرید تریم Premier امکانات دیگری مانند سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، نورپردازی LED و روکش چرمی صندلی‌ها به لیست اضافه خواهند شد.

ناگفته نماند Groove در حقیقت همان بائوجون 510 است که اینک نشان شورولت را روی خود دارد. این خودرو توسط جوینت ونچر SAIC-GM-Wuling برای بازار داخل چین توسعه یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • hossein.bp
    hossein.bp | ۲۸ مهر ۱۳۹۹

    حتی اگه وارداتش هم آزاد بشه، به همت مسئولان با حمیت نظام، قیمتش سه برابر بیشتر میشه? ?

  • morshedi
    morshedi | ۲۸ مهر ۱۳۹۹

    خیلی خوشگل و شیکه ولی با این هیکل 110 اسب بخار حتی گیربکس هم به بهترین نحو با موتور کوپل شده باشه کمه قدرتش

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۲۹ مهر ۱۳۹۹

      این ۱۱۰ اسب بخار قطعا با موتور های داخل کشور قابل مقایسه نیست و قدرت بیشتری داره، اکثر خودروهای داخل کشور هدر رفت نیروی بالایی دارن تا جایی که از ۱۱۵ اسب بخار فقط ۸۰ اسب میرسه به چرخ ها ، درصورتیکه اگر موتور و گیربکس بهترین راندمان و هماهنگی رو داشته باشن، شما تصور کن این ۱۱۰ اسب بخار چقدر میتونه سریع تر و قوی تر باشه تا موتورهای مثل تی یو ۵ و ای اف ۷ با گیربکس های کاملا قدیمی و ناهماهنگ

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۲۹ مهر ۱۳۹۹

      این ۱۱۰ اسب بخار قطعا با موتور های داخل کشور قابل مقایسه نیست و قدرت بیشتری داره، اکثر خودروهای داخل کشور هدر رفت نیروی بالایی دارن تا جایی که از ۱۱۵ اسب بخار فقط ۸۰ اسب میرسه به چرخ ها ، درصورتیکه اگر موتور و گیربکس بهترین راندمان و هماهنگی رو داشته باشن، شما تصور کن این ۱۱۰ اسب بخار چقدر میتونه سریع تر و قوی تر باشه تا موتورهای مثل تی یو ۵ و ای اف ۷ با گیربکس های کاملا قدیمی و ناهماهنگ، این خودرو از گیربکس ۶ سرعته جدید استفاده میکنه ، ای کاش ایران‌خودرو هم فکری به حال گیربکس های قدیمیش میکرد و نسل جدیدی میخرید از شرکت های صاحب نام

مطالب پیشنهادی