ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

بررسی یاماها R25 سامورایی جدید بازار ایران؛ مشخصات فنی و قیمت

شرکت ژاپنی یاماها با قدمتی 65 ساله در زمره معروف‌ترین و معتبرترین سازندگان موتورسیکلت در سطح جهان جای می‌گیرد و سالیان سال است که در کشور ما نیز با موتورهای دوزمانه و چهار زمانه حضور ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

شرکت ژاپنی یاماها با قدمتی 65 ساله در زمره معروف‌ترین و معتبرترین سازندگان موتورسیکلت در سطح جهان جای می‌گیرد و سالیان سال است که در کشور ما نیز با موتورهای دوزمانه و چهار زمانه حضور پر رنگی را تجربه کرده است. از جمله جدیدترین و شکیل‌ترین تولیدات این کمپانی ژاپنی که به تازگی وارد بازار ایران شده، یاماها R25 نام دارد و در کلاس ریس و اسپرت دسته‌بندی می‌شود.

یاماها r25

یاماها R25 از سال 2014 به لیست تولیدات شرکت یاماها اضافه شد. این محصول اولین موتورسیکلت اسپرت ۲۵۰ سی سی کمپانی یاماها پس از تولید مدل FZR250 در بازه زمانی سال‌های ۱۹۸۶ - ۱۹۹۴ به شمار می‌آید. شرکت نیرو موتور که نام برخی محصولات یاماها را در لیست تولیدات خود جای داده، موتورسیکلت اسپرت آر ۲۵ را نیز در دسترس خریداران داخلی گذاشته است. در ادامه با وبسایت دیجیاتو همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این موتورسیکلت زیبا و جذاب ژاپنی به استحضارتان برسانیم.

یاماها r25

طراحی ظاهری یاماها R25

این موتورسیکلت اسپرت ژاپنی از لحاظ طرح بدنه به ویژه قسمت فلاپ‌ها، کاسه چراغ و دماغه که مهمترین مشخصه‌های ظاهری یک موتورسیکلت اسپرت هستند، از حالتی هجومی و در عین حال دوست داشتنی سود می‌برد. در قسمت جلو فرم خشن چراغ‌های دوگانه هیجان دوچندانی را به بیننده انتقال می‌دهد؛ نمای بغل نیز به زیبایی با فلاپ‌های بزرگ مزین شده که از قسمت زیر باک تا انتهای پشت چرخ جلو تداوم یافته‌اند‌ و جلوه‌ای پرخاشجویانه و در عین حال چشم‌نواز برای این موتورسیکلت اسپرت پدید آورده‌اند.

یاماها r25

از لحاظ اصول آیرودینامیک، پنل‌های بغل بر اساس شاخصه‌های این علم طراحی شده‌اند؛ ورود و خروج هوا در این بخش به جهت خنک‌سازی پیشرانه و همچنین کاهش ضریب مقاومت هوا، به طرزی زیبا با تعبیه شکاف‌های مختلف روی پنل به انجام رسیده است. فرم مناسب باک هم سبب شده تا موتورسوار روی موتورسیکلت حالتی آیرودینامیک به خود بگیرد.

یاماها r25

طراحی زین موتورسوار به نحوی متناسب و با پهنای قابل قبولی انجام شده اما در قسمت سرنشین کمی کوچک به نظر می‌رسد. بخش‌های فنی همچون گیربکس و انجین به همراه منبع اگزوز، با رنگ مشکی مات پوشش یافته‌اند که وجهه خوشایند و در عین حال مرموز به ظاهر این موتورسیکلت ریس ژاپنی بخشید‌ه‌اند. جاپایی‌ها به رنگ آلومینیومی، طراحی مناسب و قابل قبولی دارند اما محل قرارگیری جاپای سرنشین می‌تواند برای افراد بلندقد محدودیت‌آفرین باشد.

پنل کیلومتر شمار یاماها R25 از تلفیق یک نشانگر آنالوگ دور موتور با درجه‌بندی ۱۵ قسمته و نمایشگر دیجیتال پدید آمده است. این کنسول کیلومترشمار همچون سایر قسمت‌های بدنه طراحی زیبایی داشته و اطلاعات مورد نیاز راکب همچون: دمای انجین، میزان بنزین، سرعت، دور موتور و ... را به آگاهی وی می‌رساند.در مجموع باید عنوان داشت که یاماها R25 از لحاظ ظاهری نسبت به قبل بسیار تهاجمی‌تر ظاهر شده و به راحتی می‌تواند دل هر بیننده‌ای را به دست آورد.

انجین و مشخصات فنی یاماها R25

یاماها R25 از یک قلب تپنده ۲۵۰ سی سی دو سیلندر /چهار زمانه و چهار سوپاپ/ انژکتوری آب خنک، توانی برابر با ۳۵.۵ اسب بخار در دور موتور ۱۲۰۰۰ دریافت می‌کند. حداکثر گشتاور این انجین هم معادل 22.6 در دور موتور ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه است. شتاب صفر تا صد این موتورسیکلت اسپرت ۱۶۰ کیلوگرمی هفت ثانیه به طول خواهد انجامید. همچنین حداکثر سرعت یاما آر ۲۵ حدود ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود؛ هر چند که ارقام بالاتر نیز توسط برخی از موتورسواران به ثبت رسیده است.

یاماها r25

یک گیربکس شش سرعته غیر اتوماتیک با عملکرد نرم و دقیق، در کنار پیشرانه حاضر شده و در مجموع قوای فنی کم‌لرزشی برای یاماها R25 فراهم آورده شده است. به منظور مهار قدرت و گشتاور بالای پیشرانه، آر25 از یک دیسک ترمز بزرگ ۲۹۸ میلیمتری در محور جلو بهره می‌برد؛ در عقب نیز یک دیسک ترمز ۲۲۰ میلیمتری حضور دارد. عملکرد سیستم ترمز بسیار توانمند و اطمینان‌بخش احساس است؛ به نحوی که خیال موتورسوار از بابت کنترل نیروی پیشرانه و توقف موتور در فواصل مورد انتظار آسوده خواهد بود.

یاماها r25

ظرفیت باک موتورسیکلت یاماها R25 برابر با ۱۵ لیتر بوده و میانگین مصرف سوخت آن  از سوی شرکت سازنده معادل ۲.۵ لیتر در 100 کیلومتر برآورد شده است. هندلینگ بسیار مناسب، چالاکی مطلوب، سواری اسپرت با عملکرد قابل قبول سیستم تعلیق در جذب ضربات، فرمان پذیری عالی و چسبندگی اطمینان‌بخش حین عبور از پیچ‌ها، از جمله مشخصات فنی حرکتی یاماها آر25 به حساب می‌آیند.ضمنا نوع قرارگیری راکب پشت دسته فرمان هم سبب می‌شود تا گشت‌وگذار در بزرگراه برای او خسته‌کننده نباشد.

قیمت و شرایط بازار یاماها R25

یاماها آر25 به عنوان یک محصول ژاپنی نسبتا گران‌قیمت به بازار ایران راه پیدا کرده و بایست با رقبایی همچون هوندا CBR250RR و یا کاوازاکی نینجا ۲۵۰ به رقابت بپردازد که به دلیل قیمت پایین‌تر و البته عملکرد فنی بهتر (نسبت به قیمت)، ‌می‌تواند مشتریان را به سمت خود جلب کند. مواردی همچون طراحی ظاهری بسیار زیبا، شتاب‌گیری مطلوب، صدای نرم و در عین حال گوش‌نواز انجین جزوه نقاط قوت R25 به حساب می‌آیند. این محصول حدود ۲۳۰ میلیون تومان در بازار ایران قیمت دارد (اواخر مهر99) و مسلما هر کسی از پس تامین مبلغ آن برنمی‌آید. با این حال اگر از لحاظ قیمت مشکلی ندارید می‌توانید با خیال راحت از هندلینگ بالا، فرمان‌پذیری دقیق و سواری مهیج یاماها r25 لذت ببرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohsen Asadi
    Mohsen Asadi | ۳۰ مهر ۱۳۹۹

    تو ایران ممنوعه به خریدش فکر نکنید برید تو‌کوچه کافیه تا به جرم برهم زدن نظم عمومی بندازنتون زندان

مطالب پیشنهادی