ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

حمله کیا به ب‌ام‌و با یک کلیپ تبلیغاتی؛ وقتی اپتیما بهتر از 330i ظاهر می‌شود

شرکت کیا اخیرا با انتشار یک کلیپ تبلیغاتی کوتاه اما جنجالی، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. در این کلیپ که می‌توانید آن را در ادامه مطلب مشاهده فرمایید، شاهد تحقیر ب‌ام‌و 330i ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

شرکت کیا اخیرا با انتشار یک کلیپ تبلیغاتی کوتاه اما جنجالی، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. در این کلیپ که می‌توانید آن را در ادامه مطلب مشاهده فرمایید، شاهد تحقیر ب‌ام‌و 330i توسط K5 یا همان نسل جدید اپتیما هستیم.

شاید بدانید نسل جدید اپتیما به K5 تغییر نام داده است

تردیدی در این نیست که کیا K5 از طراحی خشن و جذابی برخوردار بوده و در کلاس سدان‌های سایز متوسط چهره متمایزی پیدا کرده است. از لحاظ عملکرد فنی نیز این خودرو به واسطه بهره‌گیری از توربوشارژر و سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ‌ها در برخی تریم‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبا دارد، به ویژه نسخه پرچمدار GT که از پیشرانه‌ای به قدرت 290 اسب بخار سود می‌برد.

اما با وجود تمامی جذابیت‌های ظاهری و فنی، آیا می‌توان کیا K5 را از نظر عملکرد رقیبی برای ب‌ام‌و 330i دانست؟ پاسخ حداقل از سوی کره‌ای‌ها مثبت است و آنها معتقدند این خودرو به حدی عملکرد خوبی دارد که باید آن را فقط با خودش مقایسه کرد!

نکته تامل‌برانگیز اینکه کیا باور دارد سدان ذاتا دیفرانسیل جلوی K5 نه تنها در بحث شتابگیری برتر از سدان محبوب و پرطرفدار ژرمن‌ها است، بلکه در تست اسلالوم خیس و خشک هم نمایش بهتری داشته و از حیث هندلینگ نیز در رده‌ای فراتر جای می‌گیرد! البته برای آنکه کیا اندکی از شدت ماجرا کاسته باشد، اشاره می‌کند ادعاهایش در رابطه با مقایسه نسخه GT از K5 و نسخه دیفرانسیل عقب ب‌ام‌و 330i صادق است!

مساله حائز اهمیت دیگر اینکه شتاب صفر تا 60 مایل (96 کیلومتر) کیا K5 GT در کاتالوگ رسمی برابر با 5.8 ثانیه ذکر شده، این در حالی است که نسخه دیفرانسیل عقب ب‌ام‌و 330i صفر تا 60 مایل را در زمان 5.6 ثانیه محقق می‌کند! در صورت تجهیز این سدان آلمانی به سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ، وضعیت کلا برای کیا K5 وخیم‌تر هم خواهد شد!

فارغ از مباحث فنی، از لحاظ قیمت جای هیچ حرف و حدیثی نیست. مدل پایه کیا K5 با پرداخت 23,490 دلار قابل خرید است، یعنی چیزی در حدود نصف قیمت ب‌ام‌و 330i. در صورت انتخاب نسخه پرچمدار GT از سدان کره‌ای، باید 37,950 دلار برای آن کنار گذاشت که این رقم هم حدود 4 هزار دلار از 330i پایین‌تر است.

گفتنی است بخش زیادی از اعتماد به نفس بالای کره‌ای‌ها، از حضور آلبرت بیرمن در گروه هیوندای-کیا نشأت می‌گیرد. شاید بدانید این مهندس برجسته آلمانی پس از سه دهه فعالیت در سطوح مختلف کمپانی ب‌ام‌و – از جمله سکانداری دپارتمان M – در سال 2015 به کره جنوبی نقل مکان کرده و به استخدام هیوندای-کیا درآمد. آقای بیرمن ماموریت نظارت بر خصوصیات و عملکرد فنی محصولات این گروه را بر عهده دارد. پس از پنج سال آثار حضور آقای بیرمن در کره جنوبی به وضوح نمایان است، چرا که مدل‌های اخیر دو برند هیوندای و کیا از بعد فنی پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی