ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل
تکنولوژی

بخش حافظه فلش اینتل با مبلغ ۹ میلیارد دلار به SK Hynix واگذار می‌شود

شرکت کره‌ای «SK Hynix» به تازگی از معامله‌ای با اینتل به ارزش ۹ میلیارد دلار خبر داده که طی آن، به بخش حافظه NAND این کمپانی دست پیدا می‌کند. SK Hynix با این قرارداد علاوه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۸

شرکت کره‌ای «SK Hynix» به تازگی از معامله‌ای با اینتل به ارزش ۹ میلیارد دلار خبر داده که طی آن، به بخش حافظه NAND این کمپانی دست پیدا می‌کند.

SK Hynix با این قرارداد علاوه بر بخش حافظه NAND، کسب و کار فضای ذخیره‌سازی شامل NAND SSD، کسب و کار قطعات NAND و ویفر و همچنین تاسیسات تولید حافظه «Dalian» در چین را نیز تصاحب خواهد کرد.

با وجود واگذاری این بخش‌ها، حافظه SSD پرسرعت «Optane» همچنان در اختیار اینتل قرار خواهد داشت و این بخش را حفظ می‌کند. این فناوری با همکاری اینتل و میکرون توسعه پیدا کرده و به صورت کامل توسط میکرون تولید می‌شود.

این قرارداد باید از سوی دولت ایالات متحده آمریکا تاییدیه دریافت کند و هم اکنون چنین درخواستی از دولت شده است. انتظار می‌رود این قرارداد سال ۲۰۲۵ توسط هردو شرکت نهایی شود.

اینتل

این اولین باری نیست که اینتل یکی از بخش‌های خود را به فروش می‌رساند. سال گذشته میلادی اپل کسب و کار مودم گوشی‌های هوشمند این کمپانی را تصاحب کرد و انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد توسعه مودم‌های آن برای گوشی‌های آیفون باشیم. اپل چند روز پیش از گوشی‌های سری آیفون ۱۲ رونمایی کرد که اولین گوشی‌های 5G آن محسوب می‌شوند.

مدیرعامل اینتل، «باب سوان» اعلام کرده که این معامله به شرکت تحت مدیریتش اجازه می‌دهد که اولویت سرمایه‌گذاری را روی فناوری متمایزی قرار دهد.

اینتل که در بازار پردازنده‌های کامپیوتر حکمرانی می‌کند، در سال‌های اخیر با تهدید AMD روبه‌رو شده است. AMD توانسته عملکرد پردازنده‌های خود را بهبود دهد و همچنین به سمت لیتوگرافی کوچکتری نسبت به رقیب خود حرکت می‌کند.

AMD اخیرا از پردازنده‌های مبتنی بر معماری Zen 3 رونمایی کرده که طبق نتایج بنچمارک‌ها، عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان می‌دهند. در این میان اینتل نیز از پردازنده‌های تایگر لیک رونمایی کرده و همچنین در حال توسعه نسل‌های آینده برای حفظ قدرت خود در بازار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۰ مهر ۱۳۹۹

    فروش کسب و کار کار احمقاته ایه

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۹ مهر ۱۳۹۹

    اینتل هم رفت به مسیر Texas Instrumentsو IBM و hiolet packard...

مطالب پیشنهادی