ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«دویچه تلکام» موفق به آزمایش آنتن موبایل در استراتوسفر زمین شد

اپراتور آلمانی «دویچه تلکام» موفق به آزمایش یک ایستگاه پایه هوایی در استراتوسفر زمین شده که می‌تواند باعث پوشش تلفن همراه در مناطق دورافتاده شود. این گروه مخابراتی آلمانی و شریک آن، استارتاپ بریتانیایی «Stratospheric ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

اپراتور آلمانی «دویچه تلکام» موفق به آزمایش یک ایستگاه پایه هوایی در استراتوسفر زمین شده که می‌تواند باعث پوشش تلفن همراه در مناطق دورافتاده شود.

این گروه مخابراتی آلمانی و شریک آن، استارتاپ بریتانیایی «Stratospheric Platforms» به این موضوع اشاره کرده‌اند که یک هواپیما با قابلیت کنترل از راه دور در ارتفاع ۱۴ هزار متری با یک آنتن توانسته به شبکه 4G‌ زمینی متصل شود.

این ایستگاه پایه هوابرد که می‌تواند مساحتی تا ۱۴۰ کیلومتر را پوشش دهد، موفق به مدیریت تماس‌های صوتی تصویری، دانلود اطلاعات و وبگردی توسط یک گوشی هوشمند روی زمین در طی این آزمایش شده است. مدیرعامل دویچه تلکام، «تیم هوتگز» اعلام کرده تا زمانی که همه افراد به این شبکه متصل نشوند، دست از کار نمی‌کشد:

«یک شبکه استراتوسفری می‌تواند به دسترسی به مناطق دورافتاده کمک کند.»

میزبانی ایستگاه‌های پایه در استراتوسفر نوید واکنش سریع را می‌دهد که نسل آینده شبکه‌ها یعنی 5G برای پشتیبانی از وسایلی مانند ماشین‌های خودران به آن نیاز خواهند داشت. در حالی که آنتن‌های هوایی سرعت و هزینه کمتری نسبت به ماهواره‌ها دارند، نگهداری آن‌ها در چنین ارتفاعی بالایی یک چالش طراحی است.

دویچه تلکام

آلفابت در پروژه «Loon» از بالون‌ها استفاده می‌کند که دارای شبکه‌های بی‌سیم هستند و فیسبوک نیز به دنبال ارائه اینترنت هوایی توسط پهپادهای اینترنتی که قدرت خود را از خورشید تامین می‌کنند، بود که البته پس از دو سال آن را متوقف کرد.

دویچه تلکام در این پرواز آزمایشی از هواپیمای «H3Grob 520» استفاده کرد، چرا که استارتاپ Stratospheric Platforms همچنان در حال توسعه هواپیمای بدون سرنشین خود است. این استارتاپ بریتانیایی اعلام کرده که پهنای بال این هواپیما به ۶۰ متر می‌رسد که تفاوتی با بوئینگ ۷۴۷ ندارد، با این حال وزن آن تنها به ۳.۵ تن می‌رسد و می‌تواند تا ۹ روز در ارتفاع باقی بماند.

این هواپیما از سیستم پیل سوختی هیدروژنی استفاده می‌کند تا آلودگی تولید نکند. این سیستم در مقایسه با سلول‌های خورشیدی انرژی بیشتری تولید می‌کند. این هواپیما یک آنتن ۱۴۰ کیلوگرمی را حمل می‌کند که قادر به انجام کار ۲۰۰ برج زمینی خواهد بود. اولین پرواز آزمایشی این پلتفرم در سال ۲۰۲۲ انجام خواهد شد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ عملیاتی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی