ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در فکر تولید موبایل با نمایشگر پاپ آپ است

سامسونگ پتنت جدیدی برای یک موبایل به ثبت رسانده که نمایشگر آن برای تقویت صدای اسپیکر چند درجه از فریم بیرون می‌آید. وب سایت هلندی Lets Go Digital معمولاً پتنت‌های سامسونگ را شناسایی و بر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۵

سامسونگ پتنت جدیدی برای یک موبایل به ثبت رسانده که نمایشگر آن برای تقویت صدای اسپیکر چند درجه از فریم بیرون می‌آید.

وب سایت هلندی Lets Go Digital معمولاً پتنت‌های سامسونگ را شناسایی و بر اساس آن‌ها شمایل احتمالی محصول نهایی را طراحی می‌کند. این وب سایت با توجه به پتنت جدید سامسونگ می‌گوید سازنده کره‌ای احتمالاً در فکر تولید موبایل با فضایی مخصوص برای تقویت صدای اسپیکر است.

آنطور که در گزارش آمده، پنل جلویی و پشتی این موبایل از یکدیگر مجزا خواهند بود. اسپیکرها، میکروفن‌ها، دوربین سلفی و باقی سنسورها در پنل جلویی تعبیه شده‌اند و همراه با نمایشگر انعطاف پذیر تا چند درجه بیرون می‌آیند.

هدف سامسونگ از ساخت چنین موبایلی، ایجاد فضای بیشتر برای بازپژواک (Resonance) صدای اسپیکرهاست که به تقویت و بلندتر شدن صدا کمک می‌کند. در ادامه گزارش نوشته شده که سامسونگ برای این گوشی همانند گلکسی فولد از نمایشگر پلیمر پلاستیک استفاده خواهد کرد. البته سازنده کره‌ای برای نمایشگر گلکسی فولد ۲ از فناوری شیشه فوق نازک (UTG) استفاده کرده و ممکن است برای موبایل مورد بحث نیز از همین فناوری استفاده کند.

یکی از نکات قابل توجه این موبایل، گوشه‌های تخت آن است که به قول Lets Go Digital آن را هر چه بیشتر به آیفون ۱۲ شبیه می‌کند. سامسونگ اخیراً از نمایشگرهای تخت استفاده بیشتری کرده که برای نمونه می‌توان به گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی S20 فن ادیشن اشاره کرد. بنابراین ممکن است در آینده باز هم شاهد عرضه گوشی‌های بیشتر با نمایشگر تخت از سوی این شرکت باشیم.

لازم به ذکر است که سامسونگ تنها پتنت این موبایل را به ثبت رسانده که لزوماً به معنای تولید محصول نیست. در هر صورت این طرح خلاقیت و نبوغ سازنده کره‌ای و البته تأثیر نمایشگرهای انعطاف پذیر بر طراحی موبایل‌های آینده را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی