ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آپدیت اکتبر ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ با منوی استارت جدید منتشر شد

مایکروسافت آپدیت اکتبر ۲۰۲۰ را در طول هفته‌های آتی برای بیش از یک میلیارد کاربر ویندوز عرضه می‌کند. این آپدیت که بیشتر شبیه یک سرویس پک است تا یک بروزرسانی بزرگ، تغییرات جالب توجهی از ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

مایکروسافت آپدیت اکتبر ۲۰۲۰ را در طول هفته‌های آتی برای بیش از یک میلیارد کاربر ویندوز عرضه می‌کند. این آپدیت که بیشتر شبیه یک سرویس پک است تا یک بروزرسانی بزرگ، تغییرات جالب توجهی از جمله منوی استارت جدید، پنجره Alt tab تغییر یافته و نسخه جدید مرورگر اج را به ویندوز ۱۰ اضافه می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که کاربر پس از نصب این آپدیت متوجه آن خواهد شد، ظاهر جدید منوی استارت است. حالا رنگ‌های تاریک پس زمینه‌ی تایل‌ها جای خود را به پس زمینه‌های نیمه شفاف داده‌اند که پیدا کردن اپ‌ها را آسان‌تر می‌کند.

تغییر بزرگ دوم به نحوه کارکرد Alt Tab مربوط می‌شود. تا پیش از این آپدیت با استفاده از کلیدهای Alt و Tab بین برنامه‌های باز ویندوز نقل مکان می‌کردید، اما حالا تمام تب‌های باز در مرورگر اج نیز به لیست اضافه شده‌اند. امکان بازگشت به لیست کلاسیک وجود دارد.

تغییر مهم بعدی به گیمینگ مربوط می‌شود. مایکروسافت تا پیش از آپدیت اکتبر ۲۰۲۰ به کاربران اجازه تنظیم و کنترل نرخ تازه‌سازی مانیتور توسط ویندوز را نمی‌داد و همین مساله باعث شده بود تا بسیاری از کاربران فعال کردن نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز یا بالاتر را فراموش کنند. اما حالا می‌توان مستقیماً از کنترل پنل ویندوز و دنبال کردن مسیر Settings > System > Display, Advanced display settings) نرخ تازه‌سازی بیشتر را انتخاب کرد.

این آپدیت تغییرات جزئی هم داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایش لوگوی اپ‌ها در نوتیفیکیشن ها اشاره کرد که پیدا کردن و مدیریت آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

همانطور که گفته شد آپدیت اکتبر ۲۰۲۰ از هم اکنون عرضه شده اما ممکن است مدتی طول بکشد تا همه کاربران بتوانند آن را نصب کنند. مایکروسافت می‌گوید این آپدیت را در هفته‌های آینده در دسترس تعداد بیشتری از کاربران قرار می‌دهد تا همه بتوانند با سرعت پایدار آن را دانلود کنند، بنابراین ممکن است در حال حاضر نتوانید آن را نصب کنید.

برای آگاهی از انتشار این آپدیت و سازگار بودن دستگاه خود با آن می‌توانید به قسمت Windows Update بروید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی