ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از یک دیتاسنتر قابل حمل و ماژولار رونمایی کرد

مایکروسافت با هدف فراهم کردم امکان رایانش ابری در برخی مناطق دورافتاده جهان، «دیتاسنتر ماژولار آژور» را توسعه داد. این مرکز داده در واقع محفظه بزرگی از سرور است که امکان اتصال به سامانه‌های ابری ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

مایکروسافت با هدف فراهم کردم امکان رایانش ابری در برخی مناطق دورافتاده جهان، «دیتاسنتر ماژولار آژور» را توسعه داد. این مرکز داده در واقع محفظه بزرگی از سرور است که امکان اتصال به سامانه‌های ابری را در مناطق دورافتاده فراهم می‌کند و می‌تواند در شرایط سخت آب و هوایی به کار خود ادامه دهد.

ردموندی‌ها برای پیشبرد پروژه با برخی اپراتورهای ماهواره وارد همکاری شده‌اند. با این رویکرد، «دیتاسنتر ماژولار آژور» موسوم به «MDC» می‌تواند به عنوان مرکز مخابراتی سیار جهت استفاده در شرایط مختلف اعم از زمانی که نیاز به کمک‌های مردم دوستانه است یا حتی در ماموریت‌های نظامی مورد استفاده قرار گیرد.

«بیل کاراگونیس»، مدیر راهکارهای ویژه صنعت جهانی آژور مایکروسافت اعلام کرد:

«در سراسر جهان، مناطقی وجود دارد که با محدودیت‌هایی در دسترسی به زیرساخت‌های مورد نیاز ارتباطی مواجه هستند. همچنین، شرایط نامناسبی برای برقراری ارتباط و اختلال در دسترسی به شبکه در برخی مناطق دورافتاده وجود دارد. در نتیجه در این مناطق، امکان استفاده از خدمات مبتنی بر رایانش ابری برای کاربران امکان پذیر نیست. پروژه MDC مایکروسافت قصد دارد آژور را به این مناطق ببرد و مشکل را حل کند. »

MDC مایکروسافت به دلایل به کارگیری محفظه مقاوم، به راحتی می‌تواند در شرایط آب و هوایی سخت به کار خود ادامه دهد. دیتا سنتر جهت رایانش ابری و ذخیره سازی توسعه یافته و با معماری «Azure Stack Hub » کار می‌کند.

یکی از نخستین و بزرگترین شرکای این دیتا سنتر ماژولار قابل حمل،‌ شرکت «اسپیس ایکس» ایلان ماسک است. مایکروسافت در حال توسعه پروژه «Azure Space» است تا در صنعت فضا نیز بتواند با شرکت‌های بیشتری وارد همکاری شده و آژور را به عنوان تامین کننده اصلی ذخیره سازی، اتصال و رایانش ابری مورد استفاده قرار دهد.

دیتاسنتر قابل حمل به ماهواره «Starlink SpaceX» متصل می‌شود و مایکروسافت و اسپیس ایکس قصد دارند در آینده پیوندی بین آژور و استارلینک برقرار کنند.

پروژه جدید MDC، آخرین تلاش مایکروسافت برای توسعه مرکز داده قابل حمل است. در سال ۲۰۱۸ مایکروسافت نخستین دیتاسنتر زیر آبی خود را به عمق ۳۵ متری دریای اسکاتلند فرو فرستاد. این دیتاسنتر بخشی از پروژه چندین ساله «ناتیک» (Project Natick) مایکروسافت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی