ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا اولین موبایل تاشوی شیائومی شبیه گلکسی فولد خواهد بود؟

شیائومی پتنت جدیدی برای یک موبایل تاشو ثبت کرده که از برخی جهات به نسل اول گلکسی فولد سامسونگ شباهت دارد. این پتنت ژانویه امسال در اداره مالکیت فکری چین (CNIPA) به ثبت رسیده و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۵

شیائومی پتنت جدیدی برای یک موبایل تاشو ثبت کرده که از برخی جهات به نسل اول گلکسی فولد سامسونگ شباهت دارد. این پتنت ژانویه امسال در اداره مالکیت فکری چین (CNIPA) به ثبت رسیده و حالا تأیید شده است.

به گزارش «Android Headlines»، در اسناد پتنت موبایل تاشوی شیائومی نوشته شده که این دستگاه به سمت داخل تا می‌شود و مثل نسل اول گلکسی فولد سامسونگ، نمایشگر خارجی آن در حدود ۴.۶ اینچ با حاشیه زیاد در بالا و پایین است. در آن سوی پنل پشتی ماژول عمودی دوربین سه‌گانه که بی‌شباهت به فولد نیست به چشم می‌خورد که سه سنسور (یا دو سنسور و چراغ LED) را در خود جای داده است.

موبایل تاشوی شیائومی حین باز بودن تفاوت خود را با گلکسی فولد نشان می‌دهد. این موبایل برخلاف گوشی سامسونگ با نمایشگر اصلی ۷.۳ اینچی و بریدگی افقی، از نمایشگر کوچکتری برخوردار بوده و دوربین سلفی، سنسورها و حسگر اثر انگشت فیزیکی در نواری عمودی در سمت راست صفحه نمایش قرار گرفته‌اند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه این طرح برآمده بودن لبه هاست و به نظر می‌رسد نمایشگر چند میلیمتر به سمت داخل فرو رفته است، بنابراین در صورتی که گوشی به صورت برعکس روی میز قرار گیرد، نمایشگر ظریف و پلاستیکی آن تا حد زیادی در برابر خط و خش در امان خواهد بود.

شیائومی با وجودی که در سال‌های اخیر پتنت‌های متعددی را برای موبایل‌های تاشو به ثبت رسانده، اما هنوز چنین موبایلی به بازار عرضه نکرده است. اما با توجه به تلاش شیائومی برای ثبت طرح های مختلف هیچ بعید نیست که در آینده نزدیک شاهد معرفی اولین گوشی تاشو از سوی این شرکت باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • soren
    soren | ۳۰ مهر ۱۳۹۹

    من گیج شدم.الان مگه پتنت یه جورایی ثبت اختراع نیست؟چطور چیزی که سامسونگ ساخته و به بازار عرضشم کرده رو شیائومی پتنتش رو ثبت میکنه؟!

مطالب پیشنهادی