ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار پیش ‌نمایش مرورگر اج کرومیوم برای لینوکس

مایکروسافت در گذشته از انتشار پیش نمایش مرورگر اج کرومیوم برای لینوکس در ماه جاری خبر داده بود و حالا به وعده خود عمل کرده است. این مرورگر از توزیع‌های مختلف لینوکس شامل «اوبونتو»، «دبیان»، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۵

مایکروسافت در گذشته از انتشار پیش نمایش مرورگر اج کرومیوم برای لینوکس در ماه جاری خبر داده بود و حالا به وعده خود عمل کرده است.

این مرورگر از توزیع‌های مختلف لینوکس شامل «اوبونتو»، «دبیان»، «فدورا» و «اپن‌سوزه» پشتیبانی می‌کند و بیلد «Edge Dev Channel» برای لینوکس در دسترس است. مایکروسافت می‌خواهد به صورت هفتگی بیلد منتشر کند که مشابه با اقدام آن در پلتفرم‌های دیگر محسوب می‌شود.

برای شروع کار کاربران می‌توانند پکیج deb. یا rpm. این مرورگر را از سایت اینسایدر اج دانلود کنند. این پکیج سیستم را برای دریافت خودکار بروزرسانی‌ها در آینده پیکربندی می‌کند. اگر نمی‌خواهید از این سایت دانلود کنید، می‌توانید به سراغ مخزن نرم افزار مایکروسافت برای لینوکس بروید.

مقامات این کمپانی در تاریخ ۱ مهر ماه در افتتاحیه کنفرانس مجازی «Ignite 2020» از برنامه‌های خود برای انتشار مرورگر اج کرومیوم برای سیستم عامل لینوکس خبر دادند. در حال حاضر مایکروسافت از این مرورگر روی سیستم عامل‌های ویندوز ۷، ۸.۱ و ۱۰ و همچنین مک او اس اپل پشتیبانی می‌کند.

مرورگر اج کرومیوم

مایکروسافت مرورگر اج کرومیوم را به عنوان بخشی از بروزرسانی نیمه دوم سال جاری میلادی ویندوز ۱۰ درنظر گرفته که از امروز در اختیار کاربران قرار گرفته است. این کمپانی همچنین برند مرورگر خود در iOS و اندروید را نیز تغییر داده تا شبیه به اج کرومیوم شود.

با توجه به عرضه این مرورگر برای مک او اس و لینوکس، مایکروسافت می‌خواهد جایگاه آن را در بازار ارتقا دهد. انتشار پیش نمایش اج کرومیوم برای لینوکس بیشتر افراد حرفه‌ای در دنیای فناوری و همچنین توسعه‌دهندگان را هدف قرار داده تا بتوانند سایت‌های خود را توسط این مرورگر آزمایش کنند.

به نظر می‌رسد با تمرکز مایکروسافت روی ارائه نرم افزارهای خود برای پلتفرم‌های مختلف، به مرور زمان گفته «اریک ریموند»، هکر افسانه‌ای و یکی از بزرگان دنیای متن باز مبنی بر تبدیل شدن ویندوز ۱۰ به یک شبیه‌ساز روی هسته لینوکس، به حقیقت بپیوندد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Funny Coder
    Funny Coder | ۱۳ آبان ۱۳۹۹

    این مرورگر رو روی اوبنتو نصب کردم ولی متاسفانه هنوز قابلیت سینک شدن به جیمیل رو نداره و پیغام میده هنوز برای پلتفورم لینوکس این قابلیت فعال نیست

مطالب پیشنهادی