ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جهرمی: سامانه‌های آموزش مجازی برای دانشجویان دانشگاه آزاد رایگان می‌شود

وزیر ارتباطات از دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر رایگان شدن دسترسی‌ دانشجویان دانشگاه آزاد به سامانه‌های آموزش مجازی این دانشگاه خبر داد. چندی پیش سامانه‌ای برای ثبت سایت‌های آموزشی دانشگاه‌ها دایر شده بود که تا امروز ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۲

وزیر ارتباطات از دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر رایگان شدن دسترسی‌ دانشجویان دانشگاه آزاد به سامانه‌های آموزش مجازی این دانشگاه خبر داد.

چندی پیش سامانه‌ای برای ثبت سایت‌های آموزشی دانشگاه‌ها دایر شده بود که تا امروز خبری از سامانه‌های دانشگاه آزاد در آن نبود و به نظر می‌رسید که قرار نیست فعالیت در وبسایت‌های این مراکز آموزشی برای اساتید و دانشجویانش رایگان باشد. دانشگاهی که بیش از یک میلیون دانشجو در سراسر ایران دارد ولی پیگیری‌های دیجیاتو حکایت از این میداد که قرار است به زودی برای این قشر بزرگ نیز تدبیری صورت بگیرد.

حال «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به مطالبات دانشجویان دانشگاه آزاد در خصوص آموزش‌های مجازی خبر از رایگان شدن سامانه مربوط به این مراکز آموزش داده است: «طی روزهای اخیر تعدادی به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه آزاد مراجعه‌ای داشتند و مطالبه شان این بود که سامانه های دانشگاه آزاد رایگان نشده و دانشجویان این دانشگاه دچار مشکل هستند؛ حرف‌شان هم درست بود و این تحلیل مطرح شد که چون دانشگاه آزاد شهریه و پول تشکیل کلاس را می‌گیرد، طبیعتاً باید هزینه های خود را تأمین کند اما به هر حال امروز با آقای رئیس جمهور در این باره صحبت کردم و ایشان هم فرمودند که همه‌ی سامانه های دانشگاه آزاد بصورت رایگان از طریق شبکه ملی اطلاعات در دسترس باشد که این اتفاق از فردا رخ خواهد داد و تمام سامانه های آموزش مجازی دانشگاه آزاد هم بصورت رایگان خواد شد.»

وی درباره مطالبات تعدادی از اساتید دانشگاههای کشور در زمینه آموزش مجازی نیز خاطر نشان کرد: «یکسری از اساتید دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه ها از ثبت نام برای دریافت بسته آموزش مجازی جا مانده بودند؛ این سامانه از امروز باز می‌شود و اساتید می‌توانند از طریق سایت ict ثبت نام خود را انجام دهند و بسته های مربوطه را دریافت نمایند.»

جهرمی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به افزایش ترافیک شبکه‌ اینترنت در کشور اعلام کرد که:طی یک هفته اخیر رشد قابل توجهی در ترافیک شبکه کشور به وجود آمده است: «طبیعتاً تعطیل شدن مدارس نقش بسزایی در بالارفتن ترافیک شبکه داشته است. برای سنجش و پایش کیفیت یک کمیته ویژه ای را مجدداً تشکیل دادیم و گزارشی از وضعیت کیفیت شبکه گزارشی هم طی همین هفته تهیه و منتشر می‌کنیم. در تلاش هستیم تا بتوانیم بصورت کامل در ایام شیوع کرونا و تعطیلی‌هایی که در حوزه آموزشی بوجود آمده و در سایر حوزه‌ها که احتمال این تعطیلی وجود دارد، خدمات رسانی به عموم جامعه و دولت الکترونیک را تعطیل نکنیم.»

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی