ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

حضور ابر خودرو برقی لوتوس ایویا (Evija) در مراسم سالیانه گوودوود 2020

شرکت انگلیسی-چینی لوتوس برای نخستین بار جدیدترین محصول خود که یک ابرخودرو برقی با نام لوتوس ایویا (Evija) است را پرده‌برداری کرد. سه مدل پرتوتایپ این ابرخودرو در مراسم سالیانه گوودوود انگلستان حضور پیدا کردند. ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

شرکت انگلیسی-چینی لوتوس برای نخستین بار جدیدترین محصول خود که یک ابرخودرو برقی با نام لوتوس ایویا (Evija) است را پرده‌برداری کرد.

سه مدل پرتوتایپ این ابرخودرو در مراسم سالیانه گوودوود انگلستان حضور پیدا کردند. یک دستگاه به رنگ زرد و دو دستگاه دیگر به رنگ مشکی و طلایی خاص لوتوس در این مراسم به نمایش درآمدند. این مراسم به مناسبت اولین حضور شرکت لوتوس در پیست گوودوود در سال 1948 برگزار شد.

لوتوس ایویا

لوتوس ایویا با حداکثر قدرت 2000 اسب بخاری قوی ترین ابرخودروی تولید انبوه جهان است که هر چرخ آن در حدود 500 اسب بخار نیرو از 4 موتور الکتریکی دریافت می‌کند. در حال حاضر میانگین قدرت خودروهای اسپرت حاضر در بازار آمریکا در حدود 120 اسب بخار است.

در این مراسم بیش از 50 خودروی تاریخی شرکت لوتوس حضور پیدا کرده‌اند.

وزن کلی این ابرخودرو برابر با 1680 کیلوگرم است و از بسته باتری به ظرفیت 70 کیلووات ساعت بهره می‌برد. پیش از این قرار بود ایویا از دوربین‌های تعبیه شده بر روی بدنه به جای آینه های جانبی بهره ببرد اما در عکس‌های منتشر شده از این خودرو در پیست گوودوود آینه‌های معمولی دیده می‌شود. با این وجود هنوز مدل نهایی لوتوس ایویا و تعداد دستگاه های تولیدی از آن مشخص نشده  و نمی‌توان در این خصوص نظر قطعی داد.

Lotus Evija (13)

این ابرخودرو امکان اتصال به فضای ابری دارد و همینطور آپدیت سیستم نرم افزاری آن از راه دور ممکن است.

لوتوس از تیم مهندسی ویلیامز برای توسعه بخش فنی ایویا کمک گرفته است. سیستم شارژر 800 کیلوواتی این خودرو امکان شارژ بسته باتری را در عرض 9 دقیقه فراهم می‌کند. شاسی تمام فیبرکربنی این ابرخودرو تنها 129 کیلوگرم وزن دارد و سیستم تعلیق آن نیز به طور کامل از روی مدل‌های مسابقه‌ای شرکت لوتوس به این مدل راه پیدا کرده است.

پیش از این شرکت لوتوس اعلام کرده بود که قصد بازگشت به حوزه مرتبط با ساخت سوپرخودروها را دارد اما این شرکت با توجه به ورشکستگی که تجربه کرد بخش تیم فرمول 1 خود را به شرکت رنو فروخت و امروزه نیز بخش اعظمی از سهام آن در اختیار شرکت جیلی چین قرار دارد. کمپانی‌ای که مالک شرکت سوئدی ولوو نیز به حساب می‌آید. جیلی با ذخیره بودجه کلان قصد دارد جان تازه‌ای به بدن نیمه مرده لوتوس تزریق کند و به همین دلیل باید منتظر آینده هیجان انگیزی برای این برند تاریخی انگلیسی باشیم.

در این مطلب به طور ویژه نگاهی به قدرتمندرین ابرخودروهای حال حاضر جهان کردیم که می‌توانید آن را مطالعه کنید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی