ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از نابودی ۹۴ درصد از زیرساخت شبکه Trickbot خبر داد

مایکروسافت اعلام کرد ۹۴ درصد از زیرساخت بزرگ‌ترین شبکه بات‌نت دنیا یعنی Trickbot را از کار انداخته است. به گفته غول نرم افزاری هکرهای روس با استفاده از این شبکه قصد مختل کردن انتخابات ریاست ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

مایکروسافت اعلام کرد ۹۴ درصد از زیرساخت بزرگ‌ترین شبکه بات‌نت دنیا یعنی Trickbot را از کار انداخته است. به گفته غول نرم افزاری هکرهای روس با استفاده از این شبکه قصد مختل کردن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را داشته‌اند.

مایکروسافت می‌گوید به کمک دستور دادگاه و همکاری شرکت‌های خارجی موفق شده زیرساخت شبکه Trickbot را تقریباً از کار بیندازد و از مختل شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جلوگیری کند. «تام بِرت» از مدیران ارشد مایکروسافت در مصاحبه‌ای گفت: «ما بیشتر زیرساخت آن‌ها [شبکه Trickbot] را از کار انداختیم. توانایی آن‌ها در آلوده کردن به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.»

محققان امنیتی می‌گویند اپراتورهای Trickbot بیش از یک میلیون کامپیوتر در سطح جهان از جمله کامپیوترهای دولتی را آلوده کرده‌اند. آن‌ها سپس در قرارداد با دیگر گروه‌های هک روی سیستم‌های آلوده بدافزارها و برنامه‌های مخرب دیگر را نصب کرده و دسترسی به آن‌ها را می‌فروشند.

مایکروسافت می‌گوید شبکه Trickbot را پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مختل کرده تا هکرهای روس از آن برای دخالت در رای دهی یا دستکاری داده‌ها و تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات استفاده نکنند.

متخصصین امنیتی می‌گویند اقدامات مایکروسافت علیه Trickbot ارتباط سرورهای جدید را قطع کرده و کار هکرها برای نصب بدافزارهای جدید روی سیستم‌های آلوده را سخت‌تر کرده است.

«Mark Arena»، مدیرعامل شرکت امنیت سایبری Intel 471 گفت: «اقدامات برای مختل کردن Trickbot در حال حاضر در سطح بین المللی ادامه دارد و از کار انداختن زیرساخت آن موفقیت آمیز بوده است. با این وجود همچنان شاهد فعالیت محدود در برزیل، کلمبیا، اندونزی و قرقیزستان هستیم.» وی افزود اپراتورهای Trickbot از دیگر گروه‌های هک درخواست کرده‌اند تا بدافزار آن‌ها را پخش کنند و از بازیابی زیرساخت خبر داده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sinagoogle
    sinagoogle | ۳۰ مهر ۱۳۹۹

    پوتین و رفقای کمونیست و شبه کمونیستش!!! به جای این همه مسخره بازی عین آدم به مردم خودشون دموکراسی و آزادی بیان بدن و درهای اقتصاد رو طیق قوانین بین المللی به روی شرکت های خارجی باز کنن تا دیگه نیازی نباشه برای چسبیدن به قدرت و موندن سر کار دنبال انتخابات آمریکا راه بیوفتن. والا بیشترین کشورهایی که به انتخابات امریکا چشم دوختن همین دشمنان آمریکان وگرنه برای مثلا ژاپن یا فنلاند چقدر فرق میکنه چه کسی توی آمریکا رئیس جمهوره

    • saeed۱۹۸۵۹
      saeed۱۹۸۵۹ | ۳۰ مهر ۱۳۹۹

      پوتین میخواد سلطنتش ادامه
      فقط چون تو دوران ما سلطان بودن افت کلاسه خودشون کردن ریس جمهور مادام العمر تا هم نشون بدن محبوب قلب ها هستن و هم با پادشاهی و قدرت های یه پادشاه حال کنن
      و گرنه کسی که یک عمر روی اریکه قدرت نشسته چه بفهمه درد مردم چیه طرف یک عمر خودش از مردم جدا کرده درد میفهمه خودش عامل درد مردمه

مطالب پیشنهادی