ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی از کرین ۹۰۰۰ رونمایی کرد؛ اولین چیپست ۵ نانومتری دنیای اندروید

امروز هواوی در مراسمی از گوشی‌های‌ میت ۴۰، میت ۴۰ پرو و پرو پلاس رونمایی کرد که تمامی آن‌ها به اولین چیپست ۵ نانومتری دنیای اندروید یعنی کرین ۹۰۰۰ مجهز شده‌اند. کرین ۹۰۰۰ تبدیل به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵

امروز هواوی در مراسمی از گوشی‌های‌ میت ۴۰، میت ۴۰ پرو و پرو پلاس رونمایی کرد که تمامی آن‌ها به اولین چیپست ۵ نانومتری دنیای اندروید یعنی کرین ۹۰۰۰ مجهز شده‌اند.

کرین ۹۰۰۰ تبدیل به دومین چیپست ۵ نانومتری در دنیای موبایل می‌شود چرا که در گذشته اپل از پردازنده A14 BIonic به عنوان اولین پردازنده ۵ نانومتری رونمایی کرد که علاوه بر گوشی‌های سری آیفون ۱۲، در تبلت آیپد ایر ۴ نیز مورد استفاده قرار گرفته، با این حال هواوی کرین ۹۰۰۰ را قدرتمندترین چیپست 5G دنیا می‌دانید.

کرین ۹۰۰۰ مانند رقبای اندرویدی خود به ۸ هسته پردازشی، مودم 5G و واحد پردازش گرافیکی قدرتمندی مجهز شده. این تراشه از یک هسته قدرتمند Cortex-A77 با فرکانس ۳.۱۳ گیگاهرتز بهره می‌برد و همچنین دارای سه هسته Cortex-A77‌ با فرکانس ۲.۵۴ گیگاهرتز است. اگر در حال انجام کارهای سبک با گوشی خود باشید، برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی شاهد استفاده از ۴ هسته کم‌مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز خواهید بود.

این پردازنده که میزبان ۱۵.۳ میلیارد ترانزیستور است و قدرتمندترین پردازنده کرین تا به امروز محسوب می‌شود، از واحد گرافیکی Mali-G78 با ۲۴ هسته بهره می‌برد که قدرت بالایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این تراشه همچنین دارای ISP چهارگانه به همراه NPU با دو هسته بزرگ و یک هسته کوچک است.

کرین ۹۰۰۰ مانند جدیدترین پردازنده‌های دنیای موبایل از مودم 5G بهره می‌برد. مودم بالونگ ۵۰۰۰ سرعت دانلود و آپلود بالایی را در اختیار کاربران گوشی‌های سری میت ۴۰ قرار می‌دهد.

این کمپانی علاوه بر پردازنده کرین ۹۰۰۰، از چیپست کرین 9000E نیز رونمایی کرد که از نظر مشخصات CPU تفاوتی با برادر خود ندارد، با این حال واحد NPU آن تنها دارای یک هسته بزرگ به همراه یک هسته کوچک است. علاوه بر این، GPU مورد استفاده در آن بجای ۲۴ هسته از ۲۲ هسته بهره می‌برد. گوشی‌های مجهز به این دو پردازنده از ویدیوهای 4K HDR پشتیبانی می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • نیما
    نیما | ۲ آبان ۱۳۹۹

    اگه از سرویس های گوگل پشتيبانی میکرد حتما از سامسونگ به هوآوی جابه جا میشدم.

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۱ آبان ۱۳۹۹

    قوی ترین چیپست موجود عالیه ???

  • Mohamadreza_u9000
    Mohamadreza_u9000 | ۱ آبان ۱۳۹۹

    چیپست A14 بایونک توی بنچمارک ها از اون چیزی که انتظار داشتم ضعیف تر ظاهر شد(فکر کنم که اپل بخاطر مصرف کمتر باتری فرکانس هسته هارو خیلی بالا کلاک نکرده) حالا هر دلیلی که داره مهم نیست
    مهم اینجاست که نسبت به نسل قبلش خیلی قویتر نشده و این یه فرصته تا بقیه شرکت ها چیپست های قوی تری معرفی کنند
    روی کاغذ که کیرین 9000 خیلی عالیه?

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۲ آبان ۱۳۹۹

      درسته ولی چیپست ها به حدی قدرتمند شدن که برای کاربر نهایی هیچ تفاوت خاصی حس نمیشه چون فعلا نیاز به سرعت بالاتر وجود نداره و به دلیل عدم پیشرفت باتری ها باید روی بهینه سازی مصرف انرژی تمرکز کنن شرکت ها تا کاربران با دوام باتری بالاتر لذت بیشتری ببرن

      • soren
        soren | ۲ آبان ۱۳۹۹

        آره مخصوصا اینکه ارزش نداره چیپستی بزارن که در کنار مصرف بالای باتری خیلی هم داغ کنه.مثلا اگزینوس اس ۲۰ چندان تفاوتی با اس ۱۰ نداره اما بیشتر داغ میکنه،که البته ممکنه به خاطر صفحه ۱۲۰ هرتزی هم باشه

مطالب پیشنهادی