ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اجرای اپ‌های ویندوز در کروم‌بوک‌ها با Parallels Desktop ممکن شد

گوگل در قرارداد با شرکت Parallels، اجرای برنامه‌های ویندوز ۱۰ در کروم بوک‌ها را امکان پذیر کرد. سیستم عامل کروم حالا توانایی اجرای نسخه کامل ویندوز و برنامه‌های دسکتاپ را از درون یک ماشین مجازی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ آبان ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

گوگل در قرارداد با شرکت Parallels، اجرای برنامه‌های ویندوز ۱۰ در کروم بوک‌ها را امکان پذیر کرد. سیستم عامل کروم حالا توانایی اجرای نسخه کامل ویندوز و برنامه‌های دسکتاپ را از درون یک ماشین مجازی پیدا کرده است.

برنامه Parallels Desktop for Chromebook Enterprise توانایی اجرای نسخه کامل ویندوز را داشته و اجازه فعالیت آن در کنار سیستم عامل کروم و برنامه‌های اندروید را می‌دهد. به کمک این برنامه می‌توان چند برنامه ویندوز را در حالت آفلاین درون ماشین مجازی اجرا کرد. امکان اشتراک گذاری فایل‌ها بین ویندوز و سیستم عامل کروم وجود داشته و حتی می‌توان لینک‌های درون ویندوز را با مرورگر سیستم عامل کروم باز کرد.

پرینترهایی که سیستم عامل کروم از آن‌ها پشتیبانی می‌کند در ویندوز نیز قابل استفاده هستند، اما وب کم، میکروفن و دیگر دیوایس‌های USB فعلاً از طریق ویندوز قابل استفاده نیستند. Parallels می‌گوید پشتیبانی از لوازم جانبی USB و وب‌کم‌ها در آینده از طریق آپدیت امکان پذیر می‌شود.

برنامه Parallels Desktop for Chromebook Enterprise از هم اکنون با پرداخت اشتراک سالیانه ۷۰ دلار به ازای هر کاربر قابل استفاده است. گوگل نصب برنامه این برنامه را روی کروم بوک‌های مجهز به پردازنده اینتل Corei5 یا Corei7 با ۸ گیگابایت رم (برای دیوایس‌های فن دار) و ۱۶ گیگابایت رم (برای دیوایس‌های بدون فن) توصیه می‌کند. با این وجود گوگل می‌گوید بسیاری از کروم بوک‌های جدید از Parallels پشتیبانی می‌کنند.

رویداد مجازی Chrome Dev Summit گوگل در تاریخ نهم تا دهم دسامبر (۱۹ تا ۲۰ آذر) برگزار می‌شود. انتظار می‌رود غول موتورهای جستجو در این رویداد اطلاعات تازه‌ای از نسخه جدید سیستم عامل و مرورگر کروم به اشتراک بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی