ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی آیفون ۱۲ ساختار مگ‌سیف را به تصویر می‌کشد [تماشا کنید]

عرضه رسمی آیفون ۱۲ از فردا شروع می‌‌شود اما چینی‌ها زودتر از بقیه به این موبایل دست پیدا کرده و آنرا کالبدشکافی کرده‌اند. آنچه در این ویدیو جلب توجه می‌کند ظرفیت کمتر از حد انتظار ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۰

عرضه رسمی آیفون ۱۲ از فردا شروع می‌‌شود اما چینی‌ها زودتر از بقیه به این موبایل دست پیدا کرده و آنرا کالبدشکافی کرده‌اند. آنچه در این ویدیو جلب توجه می‌کند ظرفیت کمتر از حد انتظار باتری است که از ۲۸۱۵ میلی آمپرساعت فراتر نمی‌رود.

در این ویدیو ساختار آیفون ۱۲ با نسل قبل هم مقایسه می‌شود که علی رغم برخی شباهت‌ها در لایه‌بندی کلی، تفاوت‌های کلیدی نیز میان آنها وجود دارد. برای مثال بورد اصلی به واسطه اضافه شدن پشتیبانی از 5G و موارد دیگر کمی بزرگتر شده است. همانطور که می‌بینید مودم بکار رفته برای اتصال به شبکه پنجم همان کوالکام X55 است اما اپل از طراحی آنتن‌های سفارشی استفاده کرده است.

علی رغم افزایش سطح بورد، اپل با کاهش ابعاد چند آیتم توانسته ابعاد کلی دستگاه را حتی از مدل قبلی هم باریکتر سازد. برای مثال مونتاژ موتور تپتیک و نمایشگر OLED به شکلی انجام شده که از نسل قبلی باریکتر هستند. همچنین ظرفیت باتری هم نسبت به نسل قبل ۱۵ درصد کمتر شده و از ۲۸۱۵ میلی آمپرساعت فراتر نمی‌رود.

مجموع این موارد باعث شده آیفون ۱۲ نسبت به آیفون ۱۱ حدود ۱۱ درصد باریکتر و ۱۶ درصد سبکتر باشد. با این حال ظرفیت محدود باتری برای موبایلی با نمایشگر ۶.۱ اینچی که قرار است به شبکه 5G هم متصل شود، ممکن است به مذاق کاربران این موبایل خوش نیاید چرا که بررسی‌ها نشان داده اتصال به 5G حدود ۲۰ درصد سریعتر باتری را تخلیه می‌کند.

در بخش پشتی هم ساختار حلقه مغناطیسی دیده می‌شود که امکان اتصال لوازم جانبی سازگار با مگ سیف به گوشی را ممکن می‌سازد..

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی