ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسپیس ایکس برای ارائه اینترنت در مریخ یک استارلینک دیگر در این سیاره می سازد

ایلان ماسک برنامه جاه‌طلبانه‌ای برای ساخت یک شهر با ۱ میلیون ساکن روی مریخ دارد و به باور وی، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اسپیس ایکس نقش بالایی در آن خواهد داشت. به تازگی رئیس و مدیر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

ایلان ماسک برنامه جاه‌طلبانه‌ای برای ساخت یک شهر با ۱ میلیون ساکن روی مریخ دارد و به باور وی، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اسپیس ایکس نقش بالایی در آن خواهد داشت.

به تازگی رئیس و مدیر عملیات اسپیس ایکس، «گوین شاتول» در مصاحبه‌ای جزئیاتی درباره استفاده از این فناوری در سیاره سرخ منتشر کرده است. شاتول گفته:

«زمانی که ما مردم را به مریخ ببریم، آن‌ها به توانایی برقراری ارتباط نیاز خواهند داشت. در حقیقت من فکر می‌کنم که وجود یک صورت فلکی ماهواره‌ای مانند استارلینک در اطراف مریخ حیاتی است.»

این مجموعه از ماهواره‌ها نه تنها اینترنت را در اختیار ساکنین مریخ قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند به عنوان یک پل برای ایجاد ارتباط میان سیاره سرخ و زمین نیز ایجاد کند. در حالی که اسپیس ایکس توجه ویژه‌ای به مریخ دارد، شاتول به این موضوع اشاره کرده که این کمپانی از زمین دست نمی‌کشد. این شرکت با برنامه خود می‌خواهد در صورت وقوع حادثه‌ای وحشتناک روی زمین، به بشریت شانس دیگری بدهد.

اسپیس ایکس

شاتول در این مصاحبه گفته:

«ایلان ماسک این کمپانی را با هدف ایجاد توانایی حمل و نقل فضایی که باعث سفر انسان به سیاره‌های دیگر می‌شود، تاسیس کرده است. به یاد دارم در سال ۲۰۰۲ زمانی که در حال مصاحبه با ایلان بودم، وی چنین هدف جاه‌طلبانه‌ای داشت که در آن زمان دیوانه‌وار به نظر می‌رسید. حالا نزدیک به ۲۰ سال از آن زمان گذشت و این برنامه حداقل برای فعالان این صنعت دیوانه‌وار به نظر نمی‌رسد.»

ماسک از چندین سال پیش از هدف خود برای سکونت انسان‌ها روی مریخ سخن گفته و همچنین بدون نگرانی برنامه‌های خود برای چنین کاری را علنی کرده است. مدیرعامل اسپیس ایکس در گذشته از برنامه خود برای سکونت یک میلیون نفر روی سیاره سرخ تا سال ۲۰۵۰ خبر دادi که برای این کار باید روزانه ۳ پرواز انجام شود که هر کدام میزبان ۱۰۰ نفر خواهند بود.

ماسک در گذشته به این موضوع اشاره کرده بود که ساخت شهر روی مریخ دشوار خواهد بود و اولین مهاجران آن با خطرات زیادی مواجه می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Titan۰۰۷
    Titan۰۰۷ | ۴ آبان ۱۳۹۹

    زمانی ک کسی رو مریخ پا نزاشته صحبت از شهری با یک میلیون جمعیت زوده

مطالب پیشنهادی