ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تست مقاومت آیفون ۱۲ و دوام فوق‌العاده نمایشگر [تماشا کنید]

آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهند مقاومت آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو به دلیل برخورداری از محافظ صفحه جدید به طور چشمگیری نسبت به نسل قبل افزایش یافته است. اپل می‌گوید مقاومت سری آیفون ۱۲ به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۸

آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهند مقاومت آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو به دلیل برخورداری از محافظ صفحه جدید به طور چشمگیری نسبت به نسل قبل افزایش یافته است.

اپل می‌گوید مقاومت سری آیفون ۱۲ به لطف بهره مندی از فناوری Ceramic Shield به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. به گفته کمپانی کوپرتینونشین این فناوری در کنار طراحی جدید سبب شده‌اند تا مقاومت سری آیفون ۱۲ نسبت به نسل قبل در برابر ضربات ناشی از سقوط ۴ برابر بیشتر شود.

حال یکی از کانال‌های یوتیوب به نام MobileReviewsEh برای بررسی صحت ادعاهای اپل، مقاومت آیفون ۱۲ را بوسیله دستگاه‌های فشار و کیت سنجش سختی موس (Mohs) آزمایش کرده است. (برای مشاهده ویدیو در یوتیوب اینجا کلیک کنید.)

کانال مورد بحث میزان فشار واره به نمایشگر را با استفاده از دستگاه فشار در مقیاس نیوتن محاسبه کرد. آزمایش نشان می‌دهد که آیفون ۱۲ تا ۴۴۲ نیوتن (تقریباً ۴۵ کیلوگرم) در برابر فشار دوام می‌آورد که از افزایش قابل توجه مقاومت نسبت به نسل قبل خبر می‌دهد. این آزمایش روی آیفون ۱۱ هم انجام شد و نمایشگر این موبایل پیش از ترک برداشتن تا ۳۵۲ نیوتن (تقریباً ۳۶ کیلوگرم) مقاومت نشان داد.

این کانال با استفاده از اجسامی مثل کلید، سکه، سنگ و کاتر مقاومت نمایشگر آیفون ۱۲ در برابر خط و خش را نیز سنجید که موبایل جدید اپل از تمام آن‌ها سربلند بیرون آمد. نوبت به آزمایش سختی موس رسید و آیفون ۱۲ تا سطح ۶ مقاومت کرد و در سطح ۷ خط‌های سطحی و در سطح ۸ خط‌های عمیق‌تر روی آن نمایان شدند. برای مقایسه خطوط در سطح ۶ روی نمایشگر آیفون ۱۱ ظاهر شدند.

به گفته کانال مورد بحث ظاهراً فقط پنل جلویی آیفون ۱۲ از فناوری Ceramic Shield برخوردار است چرا که کارشناس این کانال توانست به راحتی روی پنل پشتی آن خط و خش بیندازد.

کانال یوتیوب EverythingApplePro نیز آزمایش سقوط آیفون ۱۲ را انجام داده است که در ادامه ملاحظه می‌کنید. (برای مشاهده ویدیو در یوتیوب اینجا کلیک کنید.)

آیفون ۱۲ و مدل پرو از ارتفاع تقریباً ۱.۸ متری سقوط کردند که هیچ آسیبی به نمایشگر آن‌ها وارد نشد. در ادامه این دو گوشی از ارتفاع حدوداً ۳ متری با پنل جلو سقوط کردند که کمترین آسیب به آن‌ها وارد شد و نمایشگر همچنان کار می‌کرد. این آزمایش برای پنل پشتی این دو موبایل نیز تکرار و سبب ترک برداشتن پنل پشتی آن‌ها شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳ آبان ۱۳۹۹

    مزخرف‍تر از آپارات وجود نداره نه کیفیت پخش داره نه هیچی، همش در حال Loading
    ?

مطالب پیشنهادی