ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عینک هوشمند اپل احتمالا به نمایشگرهای نیم اینچی سونی مجهز می‌شود

اپل گلس یکی از مورد انتظارترین محصولات کوپرتینویی‌ها است که از مدت‌ها قبل شایعاتی در مورد توسعه و قابلیت‌های هیجان انگیز آن به گوش می‌رسد. در جدیدترین مورد یکی از متخصصان شناخته شده جزییات جدیدی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ آبان ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

اپل گلس یکی از مورد انتظارترین محصولات کوپرتینویی‌ها است که از مدت‌ها قبل شایعاتی در مورد توسعه و قابلیت‌های هیجان انگیز آن به گوش می‌رسد. در جدیدترین مورد یکی از متخصصان شناخته شده جزییات جدیدی را درباره این گجت عنوان کرده که از همکاری سونی در تولید آن حکایت دارد.

«Ross Young»، که در حوزه نمایشگر تبحر دارد، در توییتر خود به نقل از چندین منبع آگاه مدعی شده که اپل در ساخت عینک‌های واقعیت افزوده خود از پنل‌های microOLED سونی استفاده می‌کند که ابعادی نیم اینچی و رزولوشنی برابر با ۱۲۸۰ در ۹۶۰ پیکسل دارند. به گفته وی احتمالا این گجت‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۲ معرفی خواهند شد.

منظور Young از پنل microOLED در واقع فناوری ریزنمایشگر OLED سونی است که شرکت ژاپنی به صورت ویژه برای عینک‌های واقعیت افزوده و مجازی طراحی کرده و مدعی است با کنتراست ۱۰۰۰۰۰ به ۱، زمان پاسخگویی ۰.۰۱ میلی‌ثانیه و گاموت رنگی گسترده عملکرد بسیار مطلوبی دارند.

مینگ-چی گو: هدست واقعیت افزوده اپل تابستان از راه می‌رسد

به گفته این متخصص تراکم پیکسل بر اینچ این نمایشگرهای ۰.۵ اینچی بیش از ۳۰۰۰ PPI است. از آنجا که لنز عینک‌ها معمولا ۲ اینچی هستند، میکرونمایشگرهای سونی احتمالا درون لنزهای بزرگتر جای می‌گیرند که میدان دید HUD را محدود خواهد کرد. همچنین ممکن است بخش اولد لنز قادر به پروجکت داده‌های بصری روی کل سطح لنز باشد.

بر اساس گزارشات قبلی تولید این لنزها که به فاکسکان سپرده شده بسیار دشوار است چرا که هر لنز شامل لایه‌های بسیار نازک از مواد مصنوعی مختلف می‌شود که مستعد حباب، خراش و خرابی‌های دیگر هستند و به همین علت باید آن‌ها را در محلی عاری از گرد و غبار تولید کرد.

پیش‌بینی‌های قبلی Young در مورد دنیای فناوری احتمال دسترسی وی به منابع آگاه درون شرکت‌هایی نظیر اپل را تقویت می‌کند و بعید نیست این خبر هم درست از آب درآید. وی همچنین پیش بینی کرده که آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۱ به نمایشگر OLED با نرخ ۱۲۰ هرتز مجهز می‌شود

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی