ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پیش از راه‌اندازی کسب و کار آنلاین این ۵ نکته را مدنظر قرار دهید

شیوع ویروس کرونا باعث شده بسیاری از افراد به سمت فروشگاه‌های آنلاین بروند و کارآفرینان نیز خواهان راه‌اندازی کسب و کار آنلاین باشند، با این حال باید قبل از چنین اقدامی موارد زیادی را مدنظر قرار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

شیوع ویروس کرونا باعث شده بسیاری از افراد به سمت فروشگاه‌های آنلاین بروند و کارآفرینان نیز خواهان راه‌اندازی کسب و کار آنلاین باشند، با این حال باید قبل از چنین اقدامی موارد زیادی را مدنظر قرار داد.

بازار تجارت الکترونیک رشد چشمگیری را تجربه کرده، بنابراین راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین کار منطقی به نظر می‌رسد. با این وجود قبل از اینکه بخواهید دست به چنین کاری بزنید، به ۵ نکته زیر توجه کنید.

بهترین تجربه کاربری را فراهم کنید

منابع خود در ارائه تجربه کاربری باکیفیت به حداکثر برسانید. با ارائه دوره‌ای ویژگی‌های جدید برای شبکه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌ها، مصرف‌کنندگان در حال خلق عادت‌های جدید برای خرید آنلاین هستند. بنابراین نگهداری از UX یک امر ضروری محسوب می‌شود.

برای جذب مشتری باید تلاش زیادی انجام دهید و سفر مشتری باید بدون مشکل باشد. تجربه کاربری برای مشتری را در تمام مراحل ساده کنید. ۲۸ درصد مشتریان زمانی که فرایند پرداخت طولانی یا گیج‌کننده باشد، از فروشگاه شما خرید نمی‌کنند. طوری از فروشگاه خود دیدن کنید که گویی بار اول است به آن سر می‌زنید.

راه‌اندازی کسب و کار آنلاین

آیا با چندین کلیک می‌توان به بهترین فروشندگان دست پیدا کرد؟ کدام کلیدواژه باعث جذب مشتریان شما می‌شوند؟ کدام صفحات بیشتر از همه مورد بازدید قرار گرفته‌اند؟ یک UX باکیفیت نرخ ماندگاری کسب و کار شما را افزایش می‌دهد.

به کیفیت تصاویر توجه کنید

پیش از راه‌اندازی کسب و کار آنلاین به قدرت سئو و تصاویر پی ببرید. سئو برای تمام کسب و کارهای آنلاین ضروری است. اغلب چیزی که فروشندگان را از یکدیگر متمایز می‌کند، یک تصویر کاور باکیفیت و بی‌نظیر است، مخصوصا اگر در یک پلتفرم رقابتی حضور داشته باشند. در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی امکان خرید درون برنامه‌ای را فراهم کرده‌اند، بنابراین تصاویر محصولات اهمیت بالایی دارند.

راه‌اندازی کسب و کار آنلاین

کسب و کارها به تصاویر محصولات برای دسته‌بندی و عکس‌های مربوط به محصولات برای سایت و کمپین‌های تبلیغاتی نیاز دارند. این تصاویر سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای هستند و می‌توانید از آن‌ها در چندین کانال فروش استفاده کنید. قبل از راه‌اندازی کسب و کار آنلاین می‌توانید عکاسی یاد بگیرید یا یک عکاس تجارت الکترونیک استخدام کنید.

ویترین فروشگاه خود را متنوع کنید

از ماه مارس به علت خانه‌نشینی مردم، میزان سفارش‌های آنلاین افزایش چشمگیری پیدا کرده و کاربران از شبکه‌های اجتماعی برای این کار نیز استفاده می‌کنند. با مشتریان از طریق کانال‌های اجتماعی در ارتباط باشید و ویترین محصولات خود را متنوع کنید. طرفداران کسب و کار شما را می‌شناسند و درون شبکه‌های اجتماعی خرید می‌کنند.

راه‌اندازی کسب و کار آنلاین

شبکه‌های اجتماعی محل بی‌نظیری برای تبلیغ برند شما محسوب می‌شوند، چرا که روزانه محصولات و سرویس‌های جدیدی درون آن‌ها شناسایی می‌شوند. تعداد مناسب فالور و همچنین سئو مناسب تاثیر بسیار بالایی روی عملکرد برند شما خواهد داشت. از ارتباط نزدیک میان تیم بازاریابی یا روابط عمومی که شبکه‌های اجتماعی را کنترل می‌کنند و تیم خدمات مشتری اطمینان حاصل کنید.

از فناوری‌های نوین استفاده کنید

فروشگاه‌ها در حال برنامه‌ریزی برای امتحان محصولات با استفاده از فناوری واقعیت افزوده هستند. برای مثال با ابزار ایکیا می‌توانید پیش نمایش مبلمان درون فضای خود را روی گوشی هوشمند ببینید. واقعیت مجازی و کدهای QR دیگر گزینه‌ها هستند.

راه‌اندازی کسب و کار آنلاین

زمانی که محصولی را برای کاربر ارسال می‌کنید، همراه آن یک کد QR قرار دهید تا اطلاعات بیشتری از محصول مانند بروزرسانی یا محتوای مربوط به سرویس را در اختیار مشتریان قرار دهد.

محتوای مناسب تولید کنید

آخرین نکته پیش از راه‌اندازی کسب و کار آنلاین مربوط به محتوا می‌شود. بازاریابی محتوای مناسب ترافیک شما را افزایش می‌دهد و همچنین برای چندین سال ارزش خوانده شدن دارند. برخلاف تبلیغات کلیکی یا روش‌های دیگر، محتوای خوب هزینه شما را افزایش نمی‌دهد. رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید، به مشتریان خود گوش دهید و تجربه کاربری را بهبود دهید.

از چندین فرمت محتوایی برای متنوع کردن ترافیک استفاده کنید که برای مثال می‌توان به پست‌های بلاگی، ویدیوها، پست‌های اجتماعی، وبینار و پادکست اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی