ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پیکاپ داچیا داستر معرفی شد؛ 800 میلیون تومان برای یک وانت اقتصادی دودیفرانسیل

تقریبا دو سال پیش بود یک شرکت رومانیایی به نام رم‌تورینگیا (Romturingia) با برش اتاق نسل دوم داستر و تبدیل آن به یک خودروی پیکاپ توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. پس از این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

تقریبا دو سال پیش بود یک شرکت رومانیایی به نام رم‌تورینگیا (Romturingia) با برش اتاق نسل دوم داستر و تبدیل آن به یک خودروی پیکاپ توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. پس از این کار داچیا به سراغ رم‌تورینگیا رفته و با همکاری این شرکت توسعه نسخه پیکاپ داستر را کلید زد.

همکاری دو کمپانی رومانیایی حالا به بار نشسته و نسخه پیکاپ داستر رسما پرده‌برداری شده است. این پیکاپ فقط در نسخه تک کابین تولید خواهد شد، به همین خاطر فضای بار آن از حجم نسبتا مناسبی برخوردار است.

کف قسمت بار داستر پیکاپ، 1.65 متر طول و حجمی برابر با 1000 لیتر دارد. داچیا ظرفیت حمل بار این پیکاپ کامپکت را 500 کیلوگرم اعلام کرده و افزوده پوشش درب این بخش از مواد کامپوزیتی ساخته شده است. به‌طور کلی رومانیایی‌ها سعی کرده‌اند قسمت عقب پیکاپ داستر تا حد امکان به نسخه شاسی‌بلند وفادار باقی بماند.

از لحاظ ابعاد پیکاپ داستر طولی برابر با 4,341 میلی‌متر داشته و در مقایسه با مدل شاسی‌بلند،به اندازه 19 میلی‌متر کوتاه‌تر است. در مقابل ارتفاع این پیکاپ وقتی که باری در قسمت بار آن وجود ندارد، 14 میلی‌متر بیشتر بوده و به 224 میلی‌متر می‌رسد.

پیکاپ جدید داچیا بر مبنای نسخه دو دیفرانسیل شاسی‌بلند داستر توسعه پیدا کرده و تنها با یک موتور قابل انتخاب است. این موتور توربودیزل BlueDCi حجمی برابر با 1.5 لیتر داشته و توانایی تولید 113 اسب بخار قدرت را دارد. وظیفه انتقال قدرت به هر چهار چرخ در این پیکاپ به گیربکس 6 سرعته دستی سپرده شده است.

داچیا می‌گوید موتور داستر پیکاپ بیشینه گشتاور 260 نیوتن متری خود را در دور موتور 2,000 ارائه نموده و از مصرف سوخت پایینی برخوردار است. آنطور که این کمپانی ادعا کرده، داستر پیکاپ در هر صد کیلومتر ترکیبی و مطابق با استاندارد NEDC تنها 4.93 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

از نظر رنگ بدنه پیکاپ داچیا داستر هیچ تنوعی نداشته و فقط با اتاق سفید یخچالی به فروش خواهد رسید، رینگ‌های آن نیز به نمونه 16 اینچی آلیاژی محدود می‌شوند. تجهیزات استاندارد این خودرو عبارتند از دستیار حرکت در سربالایی، کنترل پایین آمدن از سراشیبی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ABS با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و ایربگ‌های جلو و جانبی.

و اما قیمت؛ داچیا داسترِ پیکاپ در سرزمین مادری با پرداخت 22,546 یورو (26,775 دلار یا حدود 800 میلیون تومان) قابل خرید خواهد بود. این رقم نسبت به شاسی‌بلند Blue dCi 115 4WD که نسخه پیکاپ بر اساس آن تولید شده، 4,046 یورو (4,800 دلار) بیشتر است. مساله عجیب اینکه علی‌رغم اقتصادی بودن برند داچیا، قیمت تعیین شده برای داسترِ پیکاپ از قیمت پایه مدل‌هایی مثل نیسان فرانتیر و شورولت کلرادو فراتر است. هنوز مشخص نیست که آیا این پیکاپ در سایر بازارها نیز عرضه خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pishro
    pishro | ۴ آبان ۱۳۹۹

    برای ما گرونه حاجی، اونور انگار 26 میلیون میدی

مطالب پیشنهادی