ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با بهترین سایت‌ها برای بررسی رزومه کاری آشنا شوید

یک رزومه خوب می‌تواند باعث دستیابی به یک شغل مناسب شود، بنابراین بررسی دقیق آن پیش از ارسال از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب بهترین سایت‌ها برای بررسی رزومه کاری را معرفی می‌کنیم. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

یک رزومه خوب می‌تواند باعث دستیابی به یک شغل مناسب شود، بنابراین بررسی دقیق آن پیش از ارسال از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب بهترین سایت‌ها برای بررسی رزومه کاری را معرفی می‌کنیم.

زمانی که در حال نوشتن رزومه هستید، بهتر است آن را در اختیار فرد دیگری نیز قرار دهید و پیشنهادهای او را نیز گوش دهید. اگر یک فرد حرفه‌ای پیش از ارسال رزومه آن را نگاه کند، می‌تواند از بروز یک مشکل بزرگ و زیان‌بار جلوگیری به عمل آورد. برای مثال یک غلط املایی در رزومه می‌تواند به قیمت از دست دادن فرصت مصاحبه شغلی تمام شود.

در صورتی که قصد مهاجرت کاری داشته باشید و بخواهید برای یک شرکت خارجی رزومه ارسال کنید، نحوه نوشتن آن و همچنین ساختارش از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل بهتر است پیش از چنین کاری، آن را در اختیار افراد دیگری برای بررسی قرار دهید.

اگر به دوستان خود یا اعضای خانواده برای بررسی رزومه اعتماد ندارید، می‌توانید برای این کار به سراغ جوامع آنلاین بروید و از سرویس‌های مختلف استفاده کنید. در ادامه شما را با بهترین سایت‌ها برای بررسی رزومه کاری آشنا می‌کنیم، با دیجیاتو همراه باشید.

ZipJob

بررسی رزومه کاری

یکی از بهترین سایت‌ها در این زمینه، ZipJob نام دارد که یک ابزار برای بررسی دقیق رزومه در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند برای کارتان سودمند باشد. برای شروع کار، رزومه خود را درون سایت آپلود کرده و سپس ایمیل خود را وارد کنید. در نهایت این رزومه را ثبت کنید.

در مدت زمان ۴۸ ساعت، ایمیلی برای شما از سوی یک متخصص رزومه ارسال می‌شود که به صورت کامل این رزومه را مورد بررسی قرار داده است. تمام متخصصان این سایت از سوی «انجمن نویسندگان حرفه‌ای رزومه و مربیان شغلی» تاییدیه دریافت کرده‌اند، بنابراین می‌توان به آن‌ها اطمینان کرد.

با بررسی رزومه گزارشی درباره بخش‌های مختلف آن در اختیار شما قرار می‌گیرد که شامل طراحی، فرمت و همچنین نحوه ارائه می‌شود. ZipJob همچنین رزومه شما را در ATS یا «سیستم پیگیری متقاضی» اجرا می‌کند، چرا که بیشتر کارفرمایان برای فیلتر کردن کاندیداهای خود از آن استفاده می‌کنند. تمام این خدمات به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند.

Jobscan

بررسی رزومه کاری

اگر نمی‌توانید برای نتیجه بررسی رزومه کاری خود ۲ روز صبر کنید، می‌توانید از ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی سایت JobScan استفاده کنید. این سایت رزومه شما را تجزیه و تحلیل کرده و نحوه بهبود آن را به شما نشان می‌دهد.

زمانی که به ابزار JobScan دسترسی پیدا کنید، دو باکس در برابر شما قرار می‌گیرد که یکی از آن‌ها برای رزومه و دیگری برای شرح شغل است. پس از پیست کردن یا آپلود رزومه خود، باید شرح شغلی که می‌خواهید برای آن رزومه خود را ارسال کنید را نیز وارد کنید. روی گزینه «Hit» کلیک کرده تا در چندین ثانیه یک گزارش با جزئیات در اختیارتان قرار بگیرد.

در این بخش در صورتی که رزومه شما با شرح شغل مطابقت داشته باشد، از چنین موضوعی مطلع خواهید شد و همچنین امکان عبور آن از ATS نیز مشخص می‌شود. متاسفانه این سایت طرح‌های مختلفی دارد که طرح رایگان آن، برای برخی ویژگی‌ها محدودیت دارد، با این حال همچنان می‌توانید از آن استفاده کنید.

TopResume

بررسی رزومه کاری

TopResume یک سرویس پولی برای سرویس‌های نوشتن رزومه در اختیار شما قرار می‌دهد، با این حال از ابزار رایگان بررسی رزومه کاری نیز بهره می‌برد. پس از آپلود رزومه خود در این سایت، باید منتظر دریافت پاسخ خود تا ۴۸ ساعت بعد باشید.

متخصصان TopResume رزومه شما را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند و بخش‌هایی که باید بهبود پیدا کنند را مشخص خواهند کرد. علاوه بر این که طراحی، سازمان‌دهی و نحوه نوشتن رزومه شما نقد می‌شود، از عملکرد آن در ATS نیز اطلاع پیدا خواهید کرد.

این احتمال وجود دارد که پس از ارسال رزومه و دریافت پاسخ متخصصان، از تعداد بالای مشکلات در رزومه خود تعجب کنید. شاید بجای رفع این مشکلات، تصمیم بگیرید دوباره رزومه خود را از اول بنویسید که برای اینکار نیز می‌توانید به سایت‌های مختلف مراجعه کنید.

Resume Worded

بررسی رزومه کاری

Resume Worded یکی از بهترین سایت‌ها برای بررسی رزومه کاری محسوب می‌شود. پس از ثبت نام در این سایت، می‌توانید رزومه کاری خود را درون آن آپلود کنید. پس از اتمام آپلود، باید چندین ثانیه برای بررسی آن صبر کنید و سپس یک صفحه از تغییراتی که می‌توانید در رزومه خود اعمال کنید، در برابر شما قرار می‌گیرد.

در این سایت به رزومه شما از صفر تا ۱۰۰ امتیاز داده می‌شود و هرچه امتیاز رزومه شما بالاتر باشد، کیفیت بهتری دارد. در بالای صفحه سایت چهار دسته‌بندی قرار گرفته که با قرارگیری ماوس روی هر کدام از آن‌ها، ترفندهای مفیدی برای بهبود آن‌ها در اختیارتان قرار می‌گیرد.

با اسکرول به پایین صفحه، سه تغییر بزرگی که باید در رزومه خود اعمال کنید، در برابرتان قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید به توصیه‌های خاص‌تر دسترسی پیدا کنید، Resume Worded برای شما تحلیل خط به خط را درنظر گرفته است. در طرح رایگان این سایت قابلیت‌های مفید زیادی در اختیار شما قرار می‌گیرد، اما برای دسترسی به تمام ابزارهای آن باید حساب خود را به نسخه پرو ارتقا دهید.

RezScore

بررسی رزومه کاری

برای آخرین سایت به سراغ RezScore می‌رویم که یک سرویس بررسی رزومه کاری در اختیار شما قرار می‌دهد. در حالی که در این سایت به ابزارهای زیادی دسترسی ندارید، اما می‌توانید توسط آن به مشکل اصلی رزومه خود پی ببرید.

با آپلود رزومه خود در این سایت، یک نمره از A تا F به آن داده می‌شود. روی تب رزومه در بالای نمایشگر کلیک کنید تا عملکرد آن در بخش‌های مختلف در اختیارتان قرار بگیرد. این سایت به شما می‌گوید که کدام بخش‌ها نیاز به بهبود دارند.

اگر بررسی رزومه کاری شما به صورت مختصر کارایی چندانی برایتان ندارد، می‌توانید روی دکمه «Get a Human Review» کلیک کنید. با این ابزار می‌توانید رزومه خود را درون جامعه RezScore ثبت کنید و بازخورد افراد واقعی را دریافت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی