ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۲
تکنولوژی

شکست آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو از آیفون ۱۱ پرو در تست شارژدهی باتری [تماشا کنید]

اپل به تازگی گوشی‌های آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو را وارد بازار کرده و شاهد بررسی بخش‌های مختلف آن‌ها هستیم. این گوشی‌های هوشمند در زمینه شارژدهی باتری عملکرد ضعیف‌تری نسبت به آیفون ۱۱ پرو دارند. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

اپل به تازگی گوشی‌های آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو را وارد بازار کرده و شاهد بررسی بخش‌های مختلف آن‌ها هستیم. این گوشی‌های هوشمند در زمینه شارژدهی باتری عملکرد ضعیف‌تری نسبت به آیفون ۱۱ پرو دارند.

اخیرا یک یوتیوبر به نام «Arun Maini» ویدیویی از مقایسه شارژدهی باتری جدیدترین گوشی‌های اپل با نسل‌ قبلی منتشر کرده که در آن شاهد تنظیمات و همچنین میزان سلامت یکسان باتری‌ها هستیم. تمام این گوشی‌های هوشمند از سیستم عامل iOS 14 بهره می‌برند و فاقد سیمکارت هستند.

در این آزمایش، آیفون ۱۱ پرو شارژدهی بالاتری نسبت به آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی دارد، البته باید به این نکته اشاره کنیم که پرچمدار سال گذشته اپل دارای نمایشگر ۵.۸ اینچی است. در حالی که در این تست آیفون ۱۲ پرو خاموش می‌شود، نسخه قبلی آن همچنان ۱۸ درصد شارژ دارد و در زمان خاموش شدن آیفون ۱۲ نیز میزان شارژ آیفون ۱۱ پرو برابر ۱۴ درصد است.

نتیجه نهایی این آزمایش به شرح زیر است:

  • آیفون ۱۱ پرو مکس: شارژدهی ۸ ساعت و ۲۹ دقیقه
  • آیفون ۱۱ پرو: شارژدهی ۷ ساعت و ۳۶ دقیقه
  • آیفون ۱۲: شارژدهی ۶ ساعت و ۴۱ دقیقه
  • آیفون ۱۲ پرو: شارژدهی ۶ ساعت و ۳۵ دقیقه
  • آیفون ۱۱: شارژدهی ۵ ساعت و ۸ دقیقه
  • آیفون XR: شارژدهی ۴ ساعت و ۳۱ دقیقه
  • نسخه ۲۰۲۰ آیفون SE: شارژدهی ۳ ساعت و ۵۹ دقیقه

در این آزمایش گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو مکس و مینی حضور ندارند، چرا که هنوز وارد بازار نشده‌اند. طبق ویدیوهای کالبدشکافی و همچنین مدارک، ظرفیت باتری جدیدترین گوشی‌های اپل نسبت به نسل گذشته کاهش پیدا کرده است. آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو به باتری‌های ۲۸۱۵ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده‌اند در حالی که آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو به ترتیب دارای باتری‌های ۳۱۱۰ و ۳۰۴۶ میلی آمپر ساعتی هستند.

آیفون ۱۲

در حالی که چیپست A14 Bionic در مقایسه با تراشه قبلی این کمپانی مصرف انرژی بهینه‌تری دارد، اپل خود از کاهش شارژدهی باتری جدیدترین گوشی‌های خود مطلع است و در حالی که شارژدهی آیفون ۱۱ پرو در هنگام پخش ویدیو را ۱۸ ساعت اعلام کرده، برای آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو به ۱۷ ساعت می‌رسد. با وجود کاهش ظرفیت باتری، این دستگاه‌ها در تست مقاومت عملکرد مناسبی از خود نشان داده‌اند.

اپل از شارژدهی یکسان آیفون ۱۲ پرو مکس با آیفون ۱۱ پرو مکس خبر داده که برای بررسی صحت چنین ادعایی باید تا عرضه رسمی آن صبر کنیم. طبق ادعای اپل، این دستگاه‌ها تا ۲۰ ساعت قادر به پخش ویدیو خواهند بود و تا ۸۰ ساعت می‌توانند موسیقی پخش کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • نیما
    نیما | ۴ آبان ۱۳۹۹

    مترجم محترم جناب قریشی
    فکر نمیکنید آیفون ۱۲ باید با آیفون ۱۱ مقایسه بشه؟ (مخصوصا که ابعاد نمایشگر مشابهی دارن) و ۱۲ پرو با ۱۱ پرو!
    من تا به حال متنی از شما ندیدم که جانب گرایانه نباشه، ضمنا مطمئن هستم که این نظر هم مثل تمام نظرات قبلم منتشر نخواهد شد، با تشکر

مطالب پیشنهادی