ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل برای ارتقای برابری نژادی ۱۰ هزار نیروی جدید استخدام می‌کند

گوگل طی پنج سال آینده در چهار شهر آمریکا ۱۰ هزار نیروی جدید استخدام می‌کند. این روند با تمرکز بر جذب استعدادهای سیاهپوست و در قالب بخشی از تعهد گوگل به برابری نژادی صورت می‌گیرد. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

گوگل طی پنج سال آینده در چهار شهر آمریکا ۱۰ هزار نیروی جدید استخدام می‌کند. این روند با تمرکز بر جذب استعدادهای سیاهپوست و در قالب بخشی از تعهد گوگل به برابری نژادی صورت می‌گیرد.

گوگل درباره اینکه نیروهای جدید در چه زمینه و سمتی مشغول فعالیت خواهند شد اظهار نظر نکرد اما این پروسه را با استخدام هزار نفر در شهرهای «شیکاگو»،‌ «نیویورک»، «آتالانتا» و «واشنگتن» در سال آینده کلید می‌زند.

«ساندار پیچای»، مدیرعامل کمپانی با انتشار پستی در وبلاگ گوگل تاکید کرد کمپانی متبوعش تنوع نژادی را نه فقط در خود مجموعه بلکه در میان تامین کنندگان و شرکایش نیز ارتقا خواهد داد. به گفته وی برای رسیدن به این هدف باید تا سال ۲۰۲۵ تعداد نیروهای سیاهپوست بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کند.

این شرکت در ماه ژوئن که بحث‌های نژادی به دنبال کشته شدن «جورج فلوید» به اوج خود رسیده بود، متعهد شد که حضور متخصصان از گروه‌های اقلیت را در سطوح ارشد طی ۵ سال تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد.

مقر ۴۶۰۰ متر مربعی این شرکت در شیکاگو میزبان ۱۳۰۰ کارمند است و ظاهرا گوگل قصد داشته طی پروژه‌ای عظیم با افزودن ۷۴ هزار متر مربع به آن نیروهای جدیدی را استخدام کند اما بحران کرونا باعث شده از اینکار منصرف شود.

گوگل تنها شرکتی نیست که به اعتراضات ضد نژادپرستی واکنش نشان داد و کمپانی‌هایی دیگری نظیر فیسبوک، اپل، توییتر، اوبر، آمازون و Airbnb همگی در بیانیه‌هایی خواهان برابری بیشتر شدند. علی رغم این ابراز همدردی‌ها سهم سیاهپوستان از استخدام در شرکت‌های مذکور بسیار ناچیز است. برای مثال تنها ۵.۵ درصد از استخدامی‌های گوگل در سال ۲۰۱۹ سیاه‌پوست بوده‌اند که نسبت به آمار ۴.۸ درصدی سال ۲۰۱۸ رشد چندانی نداشته است. فیسبوک هم از سال ۲۰۱۴ تقریبا تعداد کارمندان سیاه‌پوستش را دو برابر کرده اما سهم آن‌ها همچنان بیشتر از ۳.۸ درصد نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی