ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

 اسپیس ایکس 60 ماهواره دیگر در پانزهمین ماموریت خود به فضا پرتاب کرد

«اسپیس ایکس»، پانزدهمین سری ماهواره‌های استارلینک را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. در این ماموریت، 60 ماهواره دیگر به منظور توسعه شبکه اینترنت جهانی پرتاب شدند. پرتاب از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناوارال فلوریدا ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۲

«اسپیس ایکس»، پانزدهمین سری ماهواره‌های استارلینک را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. در این ماموریت، 60 ماهواره دیگر به منظور توسعه شبکه اینترنت جهانی پرتاب شدند.

پرتاب از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناوارال فلوریدا در ساعت 19:02 روز شنبه سوم مهرماه به وقت تهران (ساعت 11:31 به وقت منطقه زمانی شرقی) با موفقیت انجام شد. اسپیس ایکس تاکنون نزدیک به 900 ماهواره کوچک را در مدار زمین به فضا پرتاب کرده است.

در این پرتاب از موشک فالکون 9 استفاده شده است  که پیشتر دو باردیگر و در هر دو مرتبه در اوایل سال 2020 از جمله در ماه سپتامبر برای ماهواره‌های استارلینک مورد استفاده قرار گرفته است.  بوستر مرحله اول موشک با موفقیت روی کشتی بدون سرنشین اسپیس ایکس با نام « فقط دستورالعمل‌ها را بخوان» (Just Read the Instructions) در اقیانوس آرام فرود آمد.

اسپیس ایکس تاکنون بیش از 900 ماهواره را در مدار زمین مستقر کرده و قصد دارد با این کار، اینترنت پرسرعت را به نقاط دورافتاده و محروم ارائه دهد. درنهایت هدف این شرکت پرتاب حدود 12 هزار ماهواره در مدار زمین است.

اسپیس ایکس معتقد است که استارلینک هنوز در مراحل اولیه کار قرار دارد و تیم مربوطه به آزمایش سیستم و جمع‌آوری اطلاعات در مورد تأخیر و تست سرعت مشغول هستند.

چند روز قبل مشخص شد که وضعیت اتصال به اینترنت در منطقه مدارس مستقل ایکتور کانتی در تگزاس قرار است به صورت پایلوت مورد بررسی قرار گیرد. سال آینده میلادی، 45 خانوار مسکونی از طریق شبکه استارلینک می‌توانند خدمات اتصال به اینترنت را دریافت کنند. این شبکه در ادمه توسعه خواهد یافت و به نظر می‌رسد تا 90 خانوار در این منطقه بتوانند به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.

مهرماه امسال نیز اسپیس ایکس در حدود ۲۰ خانه متعلق به سرخ پوستان قبیله Hoh Tribe Reservation واقع در مناطق غربی ایالت واشنگتن را که دسترسی به اینترنت در آن‌ها محدود بود یا اصلا وجود نداشت، به شبکه اینترنت پرسرعت وصل کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۴ آبان ۱۳۹۹

    البته فراموش کردید بگید 100 امین پرتاب موفق اسپیس اکس هم بود

  • Kh.javad
    Kh.javad | ۴ آبان ۱۳۹۹

    ایران هم میاد؟

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۵ آبان ۱۳۹۹

      میاد ولی فعلا جز نقشه راهشون نیست، اول روی آمریکا و کانادا تمرکز دارن برای تست و بررسی بعد هم احتمالا آفریقا و هند باشه و بعدش نوبت ما میرسه ولی اگر شرایط خاص و حساسی باشه ممکنه با دستورات خاصی پروژه اینجا رو در اولویت قرار بدن

مطالب پیشنهادی