ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شباهت بالای آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو در کالبدشکافی [تماشا کنید]

آیفون‌های ۱۲ و ۱۲ پرو نه تنها از نظر مشخصات ظاهری نظیر ابعاد نمایشگر و نوع پنل، بلکه از نظر طراحی داخلی نیز شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. همچنین طراحی این موبایل‌ها به گونه‌ای است ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

آیفون‌های ۱۲ و ۱۲ پرو نه تنها از نظر مشخصات ظاهری نظیر ابعاد نمایشگر و نوع پنل، بلکه از نظر طراحی داخلی نیز شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. همچنین طراحی این موبایل‌ها به گونه‌ای است که از نظر تعمیر پذیری هم شرایط مطلوبی دارند.

پس از عرضه رسمی آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو چندین سایت در سراسر دنیا سراغ کالبدشکافی این موبایل‌ها رفته‌اند. سایت iFixit هم با انتشار استریمی زنده و یک و نیم ساعته دل و روده پرچمداران جدید اپل را برای مخاطبانش بیرون ریخت. بررسی این سایت نشان داد که آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو شباهت فوق العاده‌ای به هم دارند به گونه‌ای که می‌توان نمایشگر و حتی باتری ۱۰.۷۸ وات ساعتی آنها را یکدیگر تعویض کرد. از آنجا که ویدیوی iFixit بیش از حد طولانی است از عکس‌های این سایت استفاده کرده اما ویدیوی دیگری را انتخاب کردیم که در آن هم به مقایسه این دو موبایل پراخته شده است.

یکی از معدود تفاوت‌های این دو گوشی به ساختار دوربین برمی‌گردد که در آن ۱۲ پرو به سنسور LiDAR و لنز تله مجهز شده اما در مدل معمولی از آن خبری نیست. iFixit همچنین با اشعه ایکس هم از این موبایل‌ها تصویر برداری کرده که در آن آرایه شارژ بی سیم مگ‌سیف به خوبی مشخص است. این تصویر در آیفون ۱۲ پرو دارای حاشیه‌های تیره‌ای است که ناشی از فریم فولاد ضد زنگ است. همانطور که می‌دانید آیفون ۱۲ دارای فریم آلومینیومی است.

iFixit از نظر تعمیرپذیری به هر دو مدل امتیاز قابل قبول ۶ از ۱۰ را داده است. این سایت با اشاره به تعداد بالای پیچ‌ها در آیفون‌های جدید آنرا بهتر از بکارگیری حجم بالایی از چسب عنوان کرده است. ارتقای سطح مقاومت در برابر آب هم تعمیر بعضی قطعات را دشوار می‌کند اما احتمال خراب شدن دستگاه در صورت برخورد آب را کاهش داده است.

از نظر کارشناس این سایت شیشه‌های پنل پشت و رو بزرگترین نقطه ضعف آیفون ۱۲ است که احتمال آسیب دیدن در صورت سقوط را افزایش می‌دهد. این در حالی است که اپل مدعی است از مستحکم‌ترین لایه محافظ استفاده کرده و در تست‌های سقوط نیز این ادعا تا حدودی اثبات شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۵ آبان ۱۳۹۹

    وای خدا، این اپل کرمو بای پای خودش تیر زد با این گوشی ها

  • arsalan20
    arsalan20 | ۴ آبان ۱۳۹۹

    بنظرم اپل نباید 4 تا گوشی معرفی میکرد نسخه 12 زیاد منطقی نبود معرفیش .12 مینی 12 پرو با 12 پرومکس کافی بودن

مطالب پیشنهادی