ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس قد افراد را نمایش می‌دهد

دوربین آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس به LiDAR مجهز شده که قابلیت‌های واقعیت افزوده را تقویت می‌کند اما این اسکنر قابلیت دیگری هم دارد که امکان برآورد دقیق قد افراد با دوربین و اپ Measure است. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۴

دوربین آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس به LiDAR مجهز شده که قابلیت‌های واقعیت افزوده را تقویت می‌کند اما این اسکنر قابلیت دیگری هم دارد که امکان برآورد دقیق قد افراد با دوربین و اپ Measure است. اپل مدعی است این اسکنر به قدری دقیق است که حتی قد سوژه را در حالت نشسته هم برآورد می‌کند.

اپلیکیشن Measure که دو سال از معرفی آن سپری شده، از پلفترم ARKit اپل برای اندازه گیری اشیاء و اجسامی مثل قاب‌های عکس، میز و صندلی، لوازم داخل خانه و دیگر اجسام استفاده می‌کند. این اپ به لطف اسکنر LiDAR بسیار دقیق‌تر شده و با تشخیص سوژه در منظره‌یاب به صورت خودکار ارتفاع سر، مو یا کلاه را از سطح زمین اندازه می‌گیرد.

اساس کار LiDAR این است که با اندازه‌گیری اینکه پرتوی نور با چه سرعتی به یک نقطه برخورد کرده و بازمی‌گردد، محل دقیق آن نقطه را پیدا می‌کند. به گفته اپل اسکنر LiDAR بکار رفته در محصولات جدید آنها در فاصله‌ای تا سقف ۵ متر می‌تواند تک‌تک فوتون‌های نوری را تشخیص دهد.

برای اندازه گیری قد افراد با اپ Measure کافی است این برنامه را باز کرده و شخص را در حالت تمام قد درون کادر دوربین قرار دهید؛ لحظه‌ای بعد می‌بینید که خطی بالای سر فرد ظاهر شده و قد را بر اساس فوت یا سانتی‌متر نشان می‌دهد. برای تغییر معیار انتخابی می‌توانید در منوی تنظیمات وارد بخش Measure شده و در قسمت Measure Units گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. برای اشتراک عکس با دیگران هم می‌توانید روی کلید شاتر در سمت راست ضربه بزنید.

این قابلیت فعلا به دستگاه‌های مجهز به اسکنر LiDAR اپل از جمله آیپد پرو ۲۰۲۰ و آیفون ۱۲ پرو محدود شده و بعدا آیفون ۱۲ پرو مکس هم به آن مجهز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۴ آبان ۱۳۹۹

    چیزی نمونده به تو جیب هم جا میگیره جی ال ایکس

مطالب پیشنهادی