ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لی کان-هی، رییس سامسونگ در سن ٧٨ سالگی درگذشت

«لی کان هی»، رهبر سامسونگ که از مدت‌ها قبل ریاست هیئت مدیره این شرکت را بر عهده داشت، در سن ۷۸ سالگی درگذشت. پیشرفت خیره کننده سامسونگ از دوران افولش در دهه ۸۰ میلادی تا ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۴

«لی کان هی»، رهبر سامسونگ که از مدت‌ها قبل ریاست هیئت مدیره این شرکت را بر عهده داشت، در سن ۷۸ سالگی درگذشت. پیشرفت خیره کننده سامسونگ از دوران افولش در دهه ۸۰ میلادی تا عصر حاضر حاصل رهبری موفق کان-هی بود.

لی کان-هی مطابق رسم شرکت‌های بزرگ کره‌ای بعد از فوت پدرش، «لی بیونگ-چول»، بنیانگذار سامسونگ به این مقام رسیده بود. هرچند لی سومین پسر موسس بود اما پدرش او را بیشتر از دو فرزند ارشد شایسته در دست گرفتن رهبری می‌دانست و ظاهرا در این مورد حق هم داشت چرا که سامسونگ در دوران مدیریت کان-هی کسب و کارش را در زمینه‌های الکترونیک، صنایع نیمه هادی، چیپ حافظه، نمایشگر و دیگر قطعات به شدت گسترش داد.

لی چالش‌ها و تلاطم‌های بزرگی مثل بحران اقتصادی آسیا در اواخر دهه ۹۰ میلادی و حباب دات‌کام را از سر گذراند که شرکت‌های بسیاری را در دنیای الکترونیک از پای درآوردند. او پس از ورود به هزاره جدید سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را روی موبایل انجام داد که با خلق برند کهکشانی گلکسی سامسونگ را از یک غول صنعتی به برندی شناخته شده برای میلیاردها مصرف کننده در جهان بدل کرده و سودی سرشار را نصیب آنها کرد. «سامسونگ الکترونیک» که تنها یکی از شاخه‌های سامسونگ محسوب می‌شود، امروزه ارزشی بالغ بر ۳۵۰ میلیارد دلار دارد و از ارزشمندترین شرکت‌های دنیا محسوب می‌شود.

لی کان-هی علی رغم این موفقیت‌ها در سال‌های گذشته با مشکلات عمده‌ای نیز مواجه بود. وی در اواخر دهه ۲۰۰۰ به فرار مالیاتی متهم شد اما رییس جمهور وقت او را به خاطر خدماتش به کشور عفو کرد. همچنین تلاش‌های کان-هی برای تثبیت موقعیت پسرش «لی جائه-یونگ» (مشهور به جِی وای. لی) انتقادهایی را به همراه داشته است.

لی جائه-یونگ عملا از سال ۲۰۱۴ و پس از سکته قلبی پدرش رهبری را در دست گرفته اما خود او هم با اتهام‌های عمده‌ای در رابطه با پرداخت رشوه مواجه است. لی کان-هی با ثروت ۲۰ میلیارد دلاری ثروتمندترین شهروند کره جنوبی بود و حالا این دارایی را برای همسر و چهار فرزندش به ارث گذاشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی