ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک در آستانه متهم شدن به تخطی از قوانین ضد انحصار

«کمیسیون تجارت فدرال» آمریکا با جدیت پرونده اتهام نقض قوانین ضد انحصاری فیسبوک را دنبال می‌کند. «واشنگتن پست» به نقل از چهار فرد آگاه از موضوع اعلام کرد که آمریکا احتمالا در ماه جاری، مستندات ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ آبان ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۴

«کمیسیون تجارت فدرال» آمریکا با جدیت پرونده اتهام نقض قوانین ضد انحصاری فیسبوک را دنبال می‌کند. «واشنگتن پست» به نقل از چهار فرد آگاه از موضوع اعلام کرد که آمریکا احتمالا در ماه جاری، مستندات پرونده را تکمیل و برای رسیدگی قانونی آماده می‌کند.

رسیدگی به اتهامات احتمالی فیسبوک در جریان است. پیشتر گفته شده بود که کمیسیون تجارت فدرال تا پیش از پایان سال 2020، شکایتی علیه فیسبوک تنظیم می‌کند؛ ظاهرا پیگیری پرونده سرعت بیشتری پیدا کرده است و براساس اطلاعات منابع آگاه، حتی احتمال دارد کمیسیون تجارت فدرال حتی زودتر از پایان سال و در ماه جاری، شکایت علیه فیسبوک را به صورت قانونی مطرح کند. 

«کمیسیون تجارت فدرال»، در جلسه‌ای محرمانه به موضوع اتهامات وارده بر فیسبوک در مورد قوانین ضد انحصاری پرداخته و درصدد است هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی شود. این در حالی است که دادستان‌های ایالت‌های مختلف با رهبری «لتیتیا جیمز»، دادستان نیویورک نیز در حال بررسی دقیق اتهامات احتمالی مطرح شده در مورد فیسبوک در موضوع نقض قوانین رقابتی هستند.

باتوجه به اینکه دادستان‌های ایالتی در مراحل پایانی آماده سازی مستندات برای طرح شکایت هستند، احتمال دارد زمان رسیدگی به این موضوع تغییر کند و روند کار تسریع پیدا کند.

مردادماه امسال، کنگره آمریکا مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک را احضار کرد تا در مورد عملکردش در خصوص نقض قوانین ضد انحصاری توضیح دهد. در این جلسه، مدیران عامل گوگل و آمازون نیز دعوت شده بودند تا در مورد موارد مشابه توضیحاتی بدهند.

تحقیقات مشابهی از سوی وزارت دادگستری و دادستان‌های ایالت‌های مختلف، در مورد فیسبوک در جریان است. موضوع این تحقیقات به فعالیت‌های قبلی این شرکت، شیوه‌هایی که برای تبلیغات در شبکه اجتماعی و سرویس‌های رسانه‌های اجتماعی در پیش می‌گیرد، مربوط می‌شود.

تیرماه امسال نیز، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، این شرکت را به دلیل ناتوانی در حفظ اطلاعات شخصی کاربران، 5 میلیارد دلار جریمه کرد.

باید ببینیم پرونده اتهام جدید فیسبوک با چه مستنداتی و چگونه پیش خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی